#21
|
||||
|
||||
hier kwam ik ook zoiets tegen.
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p2580.html dus ook in nederland te krijgen ,word dus ook wel in t2 gebruikt |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
is ook een optie ,maar word wel een fabriek daar onder en je krijgt een groot moment op het draaipunt van de pedaal |
#23
|
|||
|
|||
mmmm dat word ff meten 26 cm in totaal is aardig veel ,vanaf het schutbord tot koppelingspendaal, denk dat je daar niet mee weg komt, of je moet a in kunne korten en nieuw draad op snijden.
|
#24
|
||||
|
||||
A is volgens mij alleen voor de bevestiging
B is vaste cilinder die zou in de motor ruimte kunnen C is de pen die aan je pedaal komt dus zou deze alleen door het schutbord komen en heb je alleen maar te maken met maat B van 110 mm die in de motorruimte komt , en de pen zou door het orginelegat kunnen waar nu de kabel doorkomt mischien iets groter en zo houd je de leidingen ook alleen in de motor ruimte Last edited by ewcaddymk1 : 31-08-2012 at 19:32. |
#25
|
||||
|
||||
ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de meningen van anderen
|
#26
|
|||
|
|||
zoals jij het had bedacht, zou ook kunne alleen heb je dan wel de koppelingscilinder boven je hrc zitten, niet erg fraai denk ik, en ik neem aan dat je a ook ergens aan vast moet maken dus dat betekend dan ook nog ergens een beugel bij aan moet fabrieken, bij je /boven je hrc. kom op jongens niemand die zoiets heeft, of zijn mening hier over heeft.
|
#27
|
||||
|
||||
ik heb het net even opgemeten en als de vaste pen alleen voor de bevestiging is dan moet het kunnen en zou je een strip op de beugel die tussen de rempomp en het schutbord kunnen lassen ,pen in korten en een moertje erachter dan zou het moeten passen .
ik heb vandaag al geprobeerd te bellen met HOTROD DOESBURG maar kreeg niemand te pakken ,morgen weer eens proberen want dit lijkt me anders wel DE oplossing voor een mk1 of ik zie iets giganties over het hoofd |
#28
|
|||
|
|||
als dit gaat werken is dit zeker een mooie oplossing, ik hou het wel ff in de gaten, als je meer info hebt, aangezien ik mijn eigen koppeling ook nog hydro moet maken van mijn mk1 r32
|
#29
|
||||
|
||||
ik eigenlijk nog lang niet zover voor mijn tdi swap ,ben alles aan het voorbereiden want ik wil er geen weken in zitten eerder een paar dagen zo ben ik dus wat aan het uitdokteren geslagen en wil eigenlijk geen kabel en een drukcilinder raak je eigenlijk heel moeilijk kwijt vanwege het stuurhuis
maar zodra ik meer weet post ik het direct |
#30
|
||||
|
||||
ik zie net op de site dat ze op santapod zitten en volgende week weer te bereiken zijn
|
#31
|
||||
|
||||
vandaag even wat heen en weer gebeld , tot ik een leuke optie tegen kwam van AP
http://www.apracing.com/products/ra...on_mounted.aspx is wel een link ,ik krijg pdf files niet op het forum http://www.apracing.com/Drawings/cp6465-1CD.pdf volgens de maten zou deze achter de rempomp moeten passen ,en dan zou die op de plek van de kabel moeten. ik vraag me toch af of hier nog nooit iemand over nagedacht heeft of geprobeerd. ben toch best wel benieuwd naar de reactie's Last edited by ewcaddymk1 : 04-09-2012 at 14:14. |
#32
|
|||
|
|||
Ik heb me er zelf nog niet serieus mee bezig gehouden.
Maar wat ik wel zie is dat er verschillende dikke auto's op meetings met dit soort systemen staan voor remmen en hydraulische koppelingen. (Cabrio van Twan, Jetta van Olivier, MK1VR6 van Ron, Corrado van Herm. en diverse engelse en duitse auto's). Je kunt ze gewoon aan spreken op de evenementen hoor of zoek ze op op fora of facebook. Succes met je project. We volgen het graag.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#33
|
||||
|
||||
mischien maar eens een nieuw topic aanmaken met foto's en beschrijving over een hydro koppelling op een mk1 ,dat het dan wat duidelijker word
|
#34
|
|||
|
|||
http://www.golf1.info/forum/index.p...70366&pageNo=29 ook mooi opgelost op deze manier, alleen nadeel dat je moet ontluchten binne in de auto.
|
#35
|
|||
|
|||
Ik heb de mijnne op dezelfde manier als bovenstaande link gebouwd, maar dan met de pomp van een golf 3VR6. Het pastieke blokje heb ik weg gehaald, dan een lange moer gelast op het asje van de pomp en aan de andere zijde heb ik een beugeltje gemaakt die over de pedaal komt met schroefdraad. Zo kan je de slag nog afstellen. Maar in het begin had ik veel problemen om het systeem ontlucht te krijgen. De lucht blijft immers bovenaan in de pomp zitten omdat de pomp schuin omhoog staat. Ik heb daarom op het einde van de pomp een Y-stuk gezet met aan één zijde een ontluchtingsnippel. Dat is al veel beter, maar nog niet ideaal. Daar lijkt mij de corrado pomp gebruikt in bovenstaande thread veel beter geschikt, hier kan je echt bovenaan de pomp ontluchten. Als tankje heb ik een reservoirtje van een moto gebruikt. Dat is ruim voldoende en staat op ongeer dezelfde plaats. Zo zit je steeds hoger dan de pomp. Maar het rijdt veel leuker dan die kabelombouw wat je her en der kan vinden.
Groeten Jan |