Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30-08-2012, 22:23
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

hier kwam ik ook zoiets tegen.

http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p2580.html

dus ook in nederland te krijgen ,word dus ook wel in t2 gebruikt
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #22  
Old 30-08-2012, 22:28
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
http://www.funksoulkitty.org/shocky...utchmctemp.html maar het kan wel hier een redelijk duidelijke beschrijving!

is ook een optie ,maar word wel een fabriek daar onder en je krijgt een groot moment op het draaipunt van de pedaal
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #23  
Old 30-08-2012, 22:38
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

mmmm dat word ff meten 26 cm in totaal is aardig veel ,vanaf het schutbord tot koppelingspendaal, denk dat je daar niet mee weg komt, of je moet a in kunne korten en nieuw draad op snijden.
Reply With Quote
  #24  
Old 30-08-2012, 22:49
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

A is volgens mij alleen voor de bevestiging
B is vaste cilinder die zou in de motor ruimte kunnen
C is de pen die aan je pedaal komt dus zou deze alleen door het schutbord komen

en heb je alleen maar te maken met maat B van 110 mm die in de motorruimte komt , en de pen zou door het orginelegat kunnen waar nu de kabel doorkomt mischien iets groter

en zo houd je de leidingen ook alleen in de motor ruimte
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v

Last edited by ewcaddymk1 : 31-08-2012 at 19:32.
Reply With Quote
  #25  
Old 31-08-2012, 19:32
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de meningen van anderen
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #26  
Old 31-08-2012, 21:13
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

zoals jij het had bedacht, zou ook kunne alleen heb je dan wel de koppelingscilinder boven je hrc zitten, niet erg fraai denk ik, en ik neem aan dat je a ook ergens aan vast moet maken dus dat betekend dan ook nog ergens een beugel bij aan moet fabrieken, bij je /boven je hrc. kom op jongens niemand die zoiets heeft, of zijn mening hier over heeft.
Reply With Quote
  #27  
Old 31-08-2012, 21:31
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ik heb het net even opgemeten en als de vaste pen alleen voor de bevestiging is dan moet het kunnen en zou je een strip op de beugel die tussen de rempomp en het schutbord kunnen lassen ,pen in korten en een moertje erachter dan zou het moeten passen .
ik heb vandaag al geprobeerd te bellen met HOTROD DOESBURG maar kreeg niemand te pakken ,morgen weer eens proberen want dit lijkt me anders wel DE oplossing voor een mk1 of ik zie iets giganties over het hoofd
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #28  
Old 31-08-2012, 21:35
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

als dit gaat werken is dit zeker een mooie oplossing, ik hou het wel ff in de gaten, als je meer info hebt, aangezien ik mijn eigen koppeling ook nog hydro moet maken van mijn mk1 r32
Reply With Quote
  #29  
Old 31-08-2012, 21:40
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ik eigenlijk nog lang niet zover voor mijn tdi swap ,ben alles aan het voorbereiden want ik wil er geen weken in zitten eerder een paar dagen zo ben ik dus wat aan het uitdokteren geslagen en wil eigenlijk geen kabel en een drukcilinder raak je eigenlijk heel moeilijk kwijt vanwege het stuurhuis

maar zodra ik meer weet post ik het direct
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #30  
Old 31-08-2012, 21:43
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ik zie net op de site dat ze op santapod zitten en volgende week weer te bereiken zijn
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #31  
Old 04-09-2012, 13:18
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

vandaag even wat heen en weer gebeld , tot ik een leuke optie tegen kwam van AP
http://www.apracing.com/products/ra...on_mounted.aspx
is wel een link ,ik krijg pdf files niet op het forum
http://www.apracing.com/Drawings/cp6465-1CD.pdf
volgens de maten zou deze achter de rempomp moeten passen ,en dan zou die op de plek van de kabel moeten.

ik vraag me toch af of hier nog nooit iemand over nagedacht heeft of geprobeerd.

ben toch best wel benieuwd naar de reactie's
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v

Last edited by ewcaddymk1 : 04-09-2012 at 14:14.
Reply With Quote
  #32  
Old 05-09-2012, 07:34
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Ik heb me er zelf nog niet serieus mee bezig gehouden.
Maar wat ik wel zie is dat er verschillende dikke auto's op meetings met dit soort systemen staan voor remmen en hydraulische koppelingen. (Cabrio van Twan, Jetta van Olivier, MK1VR6 van Ron, Corrado van Herm. en diverse engelse en duitse auto's).
Je kunt ze gewoon aan spreken op de evenementen hoor of zoek ze op op fora of facebook.

Succes met je project. We volgen het graag.
Reply With Quote
  #33  
Old 05-09-2012, 16:31
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

mischien maar eens een nieuw topic aanmaken met foto's en beschrijving over een hydro koppelling op een mk1 ,dat het dan wat duidelijker word
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #34  
Old 23-12-2012, 17:45
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

http://www.golf1.info/forum/index.p...70366&pageNo=29 ook mooi opgelost op deze manier, alleen nadeel dat je moet ontluchten binne in de auto.
Reply With Quote
  #35  
Old 23-12-2012, 22:40
cabbyG60 cabbyG60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 73
Default

Ik heb de mijnne op dezelfde manier als bovenstaande link gebouwd, maar dan met de pomp van een golf 3VR6. Het pastieke blokje heb ik weg gehaald, dan een lange moer gelast op het asje van de pomp en aan de andere zijde heb ik een beugeltje gemaakt die over de pedaal komt met schroefdraad. Zo kan je de slag nog afstellen. Maar in het begin had ik veel problemen om het systeem ontlucht te krijgen. De lucht blijft immers bovenaan in de pomp zitten omdat de pomp schuin omhoog staat. Ik heb daarom op het einde van de pomp een Y-stuk gezet met aan één zijde een ontluchtingsnippel. Dat is al veel beter, maar nog niet ideaal. Daar lijkt mij de corrado pomp gebruikt in bovenstaande thread veel beter geschikt, hier kan je echt bovenaan de pomp ontluchten. Als tankje heb ik een reservoirtje van een moto gebruikt. Dat is ruim voldoende en staat op ongeer dezelfde plaats. Zo zit je steeds hoger dan de pomp. Maar het rijdt veel leuker dan die kabelombouw wat je her en der kan vinden.

Groeten

Jan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum