Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-11-2011, 21:21
Joskej Joskej is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 4
Default Kever kopen en er niets van kennen?

Hallo iedereen, ik heb nog nooit op een forum geweest enz. Maar wil jullie graag om goede raad vragen.
Een mooie oude Kever spreekt me enorm aan. Ik denk er aan om één te kopen. Ik kan alleen niet inschatten wat ik in godsnaam moet kunnen om er mee te kunnen rondrijden.
Als ik een Kever koop rond de 1000 euro, is er wellicht nog veel werk aan.
Je leest overal dat het makkelijke auto's zijn, dat je er veel van kan leren, ... Maar ik kan werkelijk NIETS, ben best onhandig, ... Is het verstandig om zo'n aankoop te doen, of blijf ik er dan beter af?
Bedankt alvast voor jullie tips.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-11-2011, 21:32
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

als je echt NIETS kan, dan raad ik je geen kever aan en zeker geen kever van 1000 euro. neem in ieder geval iemand mee die er wel verstand van heeft.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #3  
Old 24-11-2011, 21:42
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Beter spaar je er nog 2000 bij en koop dan een betere kever als je zelf niet technisch bent
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94
Mazda MX5 '90
Mitsubishi Lancer Evolution III '95
Suzuki Swift 1.3i '99
VW Kever 1200 '83
Ford Fiësta 1.3i '94
VW Golf II 1.6 '88
VW Up! 75pk '12
Reply With Quote
  #4  
Old 25-11-2011, 00:29
Der Einzer's Avatar
Der Einzer Der Einzer is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,771
Default

oei dan zeker geen kever nemen van 1000. Dan moet je zelf wel handig zijn of een goede monteur hebben

neem voor een idee van de werkzaamheden maar eens een kijkje op www.keversite.nl
__________________
Daily : geen VAG ....
Project : Kever 1200 1983
Reply With Quote
  #5  
Old 27-11-2011, 19:43
Joskej Joskej is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 4
Default

Bedankt alvast voor jullie reacties. Het is altijd moeilijk inschatten op deze manier natuurlijk, maar ik zie mezelf inderdaad geen stukken carrosserie wegslijpen om er dan nieuw plaatwerk tussen te zetten en vervolgens te plamuren enz... Uitkijken naar een beter verzorgd model dus!
Ik start m'n zoektocht, maar zal er de tijd voor nemen. Even grondig vergelijken wat je te pakken kan krijgen voor hoeveel geld! Bedankt nog eens!
Reply With Quote
  #6  
Old 28-11-2011, 23:24
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Als je er echt niks van kan 0,0 sleutel ervaring kan je misschien beter eerst een cursus doen. Ik weet niet of ze die hier ook organiseren maar op motor-forum kon je zo'n cursus volgen en geloof me als dat een beetje lukt dan ga je vanzelf meer dingen doen en zelfvertrouwen krijgen.
Zelf ben ik automonteur en vaak genoeg halve projecten gezien waar mensen geen zin of niet meer kunnen.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-11-2011, 07:58
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Als je helemaal niks kan, en ook niet denkt dat je het makkelijk leert... koop dan een Golf 2, die kosten weinig, zijn bijna niet stuk te krijgen en door werkelijk elke garage of beun te repareren...

Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 29-11-2011, 19:32
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Als je helemaal niks kan, en ook niet denkt dat je het makkelijk leert... koop dan een Golf 2, die kosten weinig, zijn bijna niet stuk te krijgen en door werkelijk elke garage of beun te repareren...

Jens


Golfjes 2 kunnen ook aardige krokante gebakjes zijn, maar verder inderdaad een van de meest betrouwbare en degelijke modellen van de Golfjes.

En dat ze door elke garage of beun gerepareerd kunnen worden ben ik het niet meer mee eens! De monteurs van tegenwoordig kunnen alleen nog maar met een laptop overweg zodra ze een auto niet kunnen uitlezen dan wordt het al snel moeilijk voor de heren want tsja dan moeten ze gaan nadenken!! En dan zouden ze ook wel eens moe kunnen worden omdat de computer niet direct verteld wat er kapot aan is, maar goed dat even terzijde :P

Een €1000 Kever rijden met zelf 0,0 sleutelervaring en/of geen technisch inzicht, ik zou het niet doen als ik jou was. Aan de andere kant, als je hart echt bij een Kever ligt dan moet je daar gewoon voor gaan. Als je dit echt zo'n geweldige auto vindt dan kom je er met mankementen op de een of andere manier echt wel uit! (maar dan zou ik wel voor een iets duurdere gaan want een Kever voor €1000 kan nooit veel soeps zijn!)
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #9  
Old 29-11-2011, 19:44
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

koop maar gewoon een toyota,,,,,,das het bestte idee ,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #10  
Old 29-11-2011, 19:48
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

Ga 7-8 Januari eens kijken op het kever winter festijn in autotron Rosmalen.
Laat je voorlichten door de daar aanwezige kenners, kijk eens rond wat je er kan kopen voor 1000 euro, en neem een besluit...
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
  #11  
Old 29-11-2011, 21:58
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

je kan wel een kever kopen, maar reken er dan op dat je veel door derden moet laten doen. dat gaat enorm veel geld kosten, frustratie en uiteindelijk heb je geen plezier van ej wagen.

dus tenzij je ontzettend veel tijd hebt en leergierig bent kan je het zelf wel..
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #12  
Old 29-11-2011, 22:30
Joskej Joskej is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 4
Default

Ben net nog even gaan kijken bij een goeie kennis. Die heeft een Kever te koop staan, een 1200 van 1973. Hij heeft deze enkele jaren geleden naar zijn stalling kunnen rijden (motor draaide dus nog). Maar sindsdien staat die in een hoekje. De koffer en motorkap zijn er afgehaald, een deur is er uitgehaald, de banden staan plat en de binnenbekleding komt los.
Ik ben er even onder gaan liggen, de vloerplaten zijn doorgeroest, vooral bestuurderskant.
De lak zag er op zich goed uit, maar toch enkele plekjes roest. Geen gaten op eerste zicht.
De verkoper heeft een jaar of 4-5 terug 2000 euro betaald. Hij zou nu graag 500 - 750 euro krijgen.
Ik heb er geen flauw benul van wat me het herstel van bvb. de vloerplaat zal kosten... Iemand een idee?
Reply With Quote
  #13  
Old 29-11-2011, 22:37
classic line classic line is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 462
Default

niet aan beginnen hij ligt niet voor niks al half uitelkaar
het lijkt een bodemplaatje maar er komen als snel dorpels bij kijken
motor heeft ook al tijd niet gedraait dus zal ook nagekeken moeten worden

in mijn ogen dus een project wagen waar zo maar een paar duizend in kan gaan zitten

maar wat jij verder niet vertelt zijn de plannen met de kever ??
kijk wil je een ratlooker (rot)hebben is het misschien wel wat
__________________
vw jetta tdi 2008
seat arosa 2000
vw t1 "57 panel
Reply With Quote
  #14  
Old 29-11-2011, 22:44
Joskej Joskej is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by classic line
niet aan beginnen hij ligt niet voor niks al half uitelkaar
het lijkt een bodemplaatje maar er komen als snel dorpels bij kijken
motor heeft ook al tijd niet gedraait dus zal ook nagekeken moeten worden

in mijn ogen dus een project wagen waar zo maar een paar duizend in kan gaan zitten

maar wat jij verder niet vertelt zijn de plannen met de kever ??
kijk wil je een ratlooker (rot)hebben is het misschien wel wat


Hoi, bedankt voor de snelle reactie. Wat ik wil is in het beste geval een beetje "leren". Er zal regelmatig wel eens iets nagekeken of gekuist moeten worden. Maar uiteindelijk moet ik er wel mee kunnen rondrijden. (en door de keuring geraken???) Ik hoef geen gepimpte verlaagde kever met uitgebouwde wielkasten enz. Het mag er aan te zien zijn dat het een beestje op leeftijd is.
Wat jij met je "ratlooker" wil zeggen begrijp ik niet...
Reply With Quote
  #15  
Old 29-11-2011, 23:23
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

NIET aan beginnen!
Geloof me, ik heb al aardig wat kevers voorbij zien komen, door gerotte bodemplaat is splitens (bovenkant van onderkant)
Splitsen is de manier om nog meer ellende aan het daglicht te brengen, met als gevolg werk......veeeeeel werk!
Gaten in spatborden, deuren, kleppen enz, is bij een kever niet het belangrijkste, bodem en kokers moeten hard zijn, de rest is vrij makkelijk te vervangen.
Als ik je een tip mag geven, rustig kijken, veel lezen, vragen durven stellen, en wat doen met de antwoorden.
Zoals ik al eerder schreef, ga 7 of 8 januari naar autotron rosmalen, daar staan genoeg handelaren en liefhebbers die je het e.e.a. kunnen vertellen, je kan zien wat inzet delen kosten en dergelijke, en wat voorn werk het is.
Een erg goede manier om alvast de basis te leren!
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
  #16  
Old 29-11-2011, 23:26
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,214
Default

ratlooker, of gewoon ratten zijn eigenlijk auto's die technisch in topstaat zijn gebracht maar er van buiten uitzien alsof ze zo uit een weiland zijn getrokken.
Maar tegenwoordig laat je je kofferklep verroesten en schop je een deuk in de deur en dan heb je ook een ratlooker.
De meningen zijn daar nogal over verdeeld. Er zijn vele stijlen bij kevers met allemaal eigen namen. Veel lezen op fora en tijdschriften en dan heb de terminologie zo onder de knie.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #17  
Old 30-11-2011, 12:40
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 341
Default

een kever kopen van 1000 euro is niet echt verstandig zoals de meeste hier al aangeven ik heb het zelf ook gedaan (500 euro) met het idee om te rijden en rustig aan op te knappen. Niemand in mijn omgeving had verstand van kevers maar goed toch de gok gewaagt. het werd een volledige resto die 4 jaar in beslag heeft genomen. Alles low budget gedaan omdat ik niet eens wist of dat ie wel lekker zou rijden... Nu wil ik hem overnieuw doen omdat ik het wel echt mooi vind. Mijn tip is ook ga naar het keverwinterfestijn en vraag info, wil je het toch verder doorzetten koop dan de boxertje boeken, dit zijn boeken waar alles in normale taal staat uitgelegd hoe de kever werkt en wat je moet doen om hem te onderhouden.
Reply With Quote
  #18  
Old 30-11-2011, 14:15
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Joskej
Kever kopen en er niets van kennen?



Ik sluit me bij a.busser aan: ----> niet aan beginnen !!
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #19  
Old 19-06-2012, 22:51
Baskeriz Baskeriz is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 63
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Ik sluit me bij a.busser aan: ----> niet aan beginnen !!


Dit vind ik onzin. Niemand die weet er gelijk alles van af.. Je moet er zelf achter komen Door er gewoon aan te beginnen en te proberen! Hulp vragen kan altijd of evt laten doen
Reply With Quote
  #20  
Old 19-06-2012, 23:27
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Anders lees je eerst t topic door ipv doelloos te reageren. Alain (area51) sluit zijn mening aan op die van a.busser. Die in mijn ogen de juiste uitleg geeft.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum