![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo leden,
Ik heb hier een corrado vr6 met een apart probleem. Het expantie vaatje van het koelsysteem was overgelopen, na controle bleek het in het koelvloeistof reservoir te borrelen, bij gas geven werd het borrellen erger. eerste idee was koppakking, echter de pakking was door iemand anders een jaar eerder ook al vervangen, evengoed de kop eraf gehaald en de boel gecontrolleerd, onderblok zag er niet overdreven slecht uit kwa oxidatie en de pakking en kop zagen er ook goed uit. vervolgens de koplaten afpersen en gevlakt, nieuwe pakking er tussen en het onderblok goed schoongemaakt, kop er weer op. na het starten direct weer borrelen. als de motor warm draait en komt in de buurt van de 95 graden dan begint de motor te koken zo lijkt het en loopt het potje met gesloten dop over. de koelvin slaat dan net iets later aan en het koken stopt weer. thermostaat is ook vervangen weet iemand hier een passend antwoord op? wat dit kan veroorzaken? M.v.g Frank
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#2
|
||||
|
||||
![]() rubbertje in je overdrukdopje lek
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
![]() draaid je waterpomp wel mee?! zo niet dan verplaatst hij geen water en kookt hij snel. ken je zien als er een straaltje in je expantievatje komt......
|
#4
|
||||
|
||||
![]() dop is een goede oplossing voor het kooken inderdaad,
waterpomp draaid, er komt water door dat dunne slangetje boven aan het potje. voor het koken bij 95 graden klinkt de dop idd als een oplossing, ik had ook al een nieuwe besteld, maar het borrellen in het potje tijdens het lopen is zo vreemd. met een lek tester is trouwens geconstateerd dat er geen uitlaat gassen uit komen, dus eigenlijk kan de kop etc ook niet lekken. maar waar lekt hij dan?
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#5
|
||||
|
||||
![]() dat kan het ook het borrelen van de stroming zijn van het bovenste tuitje.
Dan lijkt het alsof het borrelt
__________________
T5 gp 2.0 tdi Golf 6 variant 1.2 tsi Passat 3bg variant 100pk chipped (sold) Seat Leon top sport tdi (sold) Passat 3bg variant 130pk (sold) Passat 3B tdi sedan (sold) Golf 3 variant tdi 90pk (sold) Golf 3 variant tdi 110pk (donor) |
#6
|
||||
|
||||
![]() nee. de borrels komen echt uit het midden onderin, het zijn geen kleine borreltjes. het zijn vlink bellen.
heb het ook getest met losgenomen slangetje, zodat er geen vloeistof in het potje kan spetteren.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Waarom is het borrelen in het potje zo vreemd dan? Als je dop niet goed werkt, dan gaat je kvs gewoon koken...borrelen?
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ja maar het borrellen begint direct na het starten al, bij koude motor.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#9
|
||||
|
||||
![]() koppakking 100%. Je pakking hoeft niet helemaal door en door te zijn. Ik heb dit probleem ook gehad.
Succes |
#10
|
||||
|
||||
![]() TJa, klinkt idd als een koppaking. Heb ik met meerdere auto's meegemaakt. Ook dat je soms niets merkte, en dan soms weer wel. Hoeft maar een klein scheurtje in te zitten. Maar, ik neem aan dat je de koppaking na de ''koprevisie'' wel nieuw hebt gemonteerd? Dan zou het weer gelijk je koppaking zijn?! Dat zkan haast niet.
Dan zou je eerder denken aan een scheur in het onderblok, ofzo.. |