#21
|
||||
|
||||
ik vind het een mooi verslag van je..
simpel maar doeltreffend,het enigste spannende is eigenlijk die 3 kleine boutjes. ik heb een 2 tal keer mee gemaakt dat deze erg vast zaten,en na het heet stoken van het slakkenhuis de boutjes even goed nog braken. en dan ben je er wel een beetje ziek van,uiteindelijk is het wel gelukt het draad eind te verwijderen. maar je kunt er geen nieuw boutje voor krijgen,hier bij heb ik ook 2 tal keer op eigen risico er een gewoon 8.8 m5 boutje in gedraad, en ook dit blijft gewoon heel. kortom weer een tip...
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
, het voordeel is dat het slakkehuis van gietstaal is ,en je dan de afgebroken draadeindjes nog wel redelijk eruit kunt boren/demonteren , hetzij met veel moeite iid . Die boutjes hebben niet veel te houden kwa kracht ,dat scheeld ook natuurlijk
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#23
|
||||
|
||||
Ik heb bij me tdi dat die soms bij 2000 toeren pas echt goed begint te trekken en de andere keer bij 3000 toeren... Kan dat hieraan liggen?
|
#24
|
|||
|
|||
Wat ik alleen mis in dit verslag is of je de stand van het compressorwiel tov het turbinewiel gemarkeerd hebt, tezamen met het boutje wat je het mee vastdraait.
Dit ivm onbalans en uitslaand gewicht bij hoge toerentallen... Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Die zijn volgens mij niet los van elkaar geweest.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#26
|
|||
|
|||
ach zo, de cardridge gewoon in elkaar gelaten dus.
Zie t nu op de foto's ook. Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |
#27
|
||||
|
||||
Even een kleine update over de turbo
, de mijne heeft het nu begeven , de turboaslagers zijn te ruim geworden , en maakt de turbo lawaai , en doet niet 100 procent meer z'n werk . Maar de verstelling werkt nog mooi licht en vertoont nog steeds geen gebreken , en heeft het inmiddels al weer drie en een half jaar zonder problemen gedaan ( en ruim 80.000 km ) ! Dus is al met al wel een goede oplossig geweest om hem te demonteren en te reinigen . Nu is de turbo erop gemonteerd die op de foto's is te zien van dit topic , deze is nog netter dan de vorige turbo toen was , dus hopelijk gaat deze ook nog weer een kleine ton mee
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#29
|
||||
|
||||
Quote:
, toch handig voor een eventuele hobbyist die met ditzelfde probleem zit , het kan dus wel lang goed gaan met een schoongemaakte turbo
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|