Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-10-2008, 18:46
Sneakybass's Avatar
Sneakybass Sneakybass is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 115
Default Golf GTD '91 slaat niet aan

probleem: Golf 1.6 GTD 1991 slaat niet/moeilijk aan.
oorzaak: geen idee.

al gedaan:
gloebougies vervangen c.q gloeirelais en zekering controle = OK
Brandstofpomp timing controle en goed gezet = OK
Brandstof toevoer en filter controle = OK (filter is recentelijk vervangen)
Accu Controle = OK (startcap. 419A)
Motorolie ververst met 5W30 longlife olie incl filter.

maar ik heb sinds afgelopen dagen echt problemen met het aanslaan van de auto, na 3x gegloeid te hebben, moet het erg ver weg komen wil de auto aanslaan. de Compressie is naar mijn idee ook goed. zodra de auto loopt is er geen wolkje aan de lucht, en loopt ie als het zonnetje

zijn er hier nog goede ideeen? ik hoop dat de dieselaars in ons midden me mischien mee kunnen helpen denken, naar wat de eventuele oorzaak kan zijn....

vorige week startte de auto nog zonder moeite, sleutel om en lopen maar.
dus wat kan INEENS de oorzaak zijn.

ben zelf autotechnikus, maar nu ben ik het spoor een beetje bijster
Reply With Quote
  #2  
Old 29-10-2008, 18:58
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Waarschijnlijk is het messing busje waar de gashevelas doorheen loopt ovaal gesleten, hierdoor zuigt de pomp lucht aan na stilstand en loopt de aanvoerleiding leeg.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #3  
Old 29-10-2008, 20:10
Sneakybass's Avatar
Sneakybass Sneakybass is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 115
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Waarschijnlijk is het messing busje waar de gashevelas doorheen loopt ovaal gesleten, hierdoor zuigt de pomp lucht aan na stilstand en loopt de aanvoerleiding leeg.


kijk hier is meteen een antwoord waar ik mischien iets mee kan.... want idd, het was mij al opgevallen dat er een aantal luchtbellen teruglopen naar het brandstoffilter na het uitzetten van de motor. dit zal dan de oorzaak mischien wel zijn.

welk messing busje bedoel je eigenlijk precies? want de br.stofpomp zit vol busjes en leidingen
Reply With Quote
  #4  
Old 29-10-2008, 20:26
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by Sneakybass
kijk hier is meteen een antwoord waar ik mischien iets mee kan.... want idd, het was mij al opgevallen dat er een aantal luchtbellen teruglopen naar het brandstoffilter na het uitzetten van de motor. dit zal dan de oorzaak mischien wel zijn.

welk messing busje bedoel je eigenlijk precies? want de br.stofpomp zit vol busjes en leidingen


Je hebt de hevel op de brandstofpomp waar je gaskabel aankomt, deze hevel zit op een asje welke de pomp in gaat, dit asje draait rond in het beruchte messing busje. Hevels + veren eraf (eerst even merken), bovenste deksel los (niet de paddestoel), daar 1 veertje lospakken en dan kun je de hele bovenkant eraf pakken. Hier zit het busje in gekrompen, de oude kun je eruit meppen en vóór het monteren van de nieuwe het deksel iets warm maken. Let op, de nieuwe is soms ietsjes langer, meet dit vantevoren even op met een schroefmaat oid. want anders heb je het zootje in elkaar en dan klemt de as (leuk als je ff plankgas geeft...). Laat je niet afschrikken, al met al lijkt het moeilijker dan het is.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #5  
Old 29-10-2008, 21:13
Sneakybass's Avatar
Sneakybass Sneakybass is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 115
Default

dankjewel voor de tip, ik heb schoon genoeg van dat niet aanslaan, heb zo'n beetje alles al geprobeerd, enigste wat ik me nog kan bedenken is compressie, maar zoals ik merk, kan dat haast niet het probleem zijn, als ik het probleem opgelost heb, pb ik je wel ff
Reply With Quote
  #6  
Old 29-10-2008, 21:17
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Das prima, laat maar even weten of dit het was. Zal bijna wel want het komt wel vaker voor bij deze pompen.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #7  
Old 29-10-2008, 21:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zekering op het schutbord door gebrand
Reply With Quote
  #8  
Old 29-10-2008, 21:48
Sneakybass's Avatar
Sneakybass Sneakybass is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 115
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Zekering op het schutbord door gebrand


heb ik al gecontroleerd.... want dan zou er ook geen spanning meer komen op de gloeibougies.... de meeste controles heb ik al gedaan. maar ik ga nu eerst checken of het messingbusje in de brandstofpomp oke is.... na aanleiding van Arnaud zijn antwoord
Reply With Quote
  #9  
Old 29-10-2008, 22:02
jurie jurie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 216
Default

compressie[laten] meten en verstuivers [laten] testen lijkt me ook niet zo gek
je schrijft dat het probleem zich sinds de laatste paar dagen voor doet,
het is sinds de laatste dagen flink wat kouder, dan komen dit soort problemen bij slechte compressie vaak aan het licht.,waarom kan dat volgens jou het probleem niet zijn?[meten is weten!]
vr gr

Last edited by jurie : 29-10-2008 at 22:07.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum