#1
|
||||
|
||||
Probleem of niet?
Ong. 5000 km. geleden heeft mijn G40 groot onderhoud gehad, waarbij ook de lader gereviseerd is. En nu viel me dit op:
De buizen onder de motorkap van mijn G40 zijn aan de binnenkant vet. Er ligt zeg maar een laagje olie op de onderkant van de buizen. Dit zijn zowel de buizen richting het gasklephuis (als ik het goed heb; vanaf de ic richting de voorruit) en vanaf de cilinderkop richting de lader. Ook voel ik een lichte gruis als ik wat pak. Is dit een probleem en weet toevallig iemand wat het kan zijn en eventueel waar het vandaan kan komen. Ik hoop dat iemand mij raad kan geven , alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
wat voor gruis ligt er dan? metaal of steen gruis? ik heb zelf ongeveer 10.000 km met een dure K&N inleg filter rond gereden, maar heb na de revisie van mijn g-lader meteen een papieren filter er weer in gedaan. liet stiekum toch wat zand en gruis door.
je zag al kleine putjes in de verdringerwanden komen. gelukkig op tijd bij. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#3
|
||||
|
||||
Lijkt inderdaad op zand/steen gruis, heb wel het originele filterelement en dat is ongeveer 10.000 km. oud. Wel was de luchtfilterbak vrij volg met zand (ongeveer een klein dekkend laagje op de bodem).
Wel hebben we bij revisie veel kluber vet gebruikt en misschien dat dit ook wel enig vet veroorzaakt in de buizen. |
#4
|
||||
|
||||
ja dat laagje zand ligt er bij mij ook altijd wel wat in. luchtfilter eerder vervangen (kost geen drol) en het filterbakje op zijn tijd een keer reinigen.
die buis van blok naar g-lader is de retour, dat kan denk ik sowieso wel een beetje vettig worden. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#5
|
||||
|
||||
Verder heeft de G40 nu ongeveer 195.000 gereden en hoor ik toch af en toe ook de klepstoters flink tekeergaan dus binnenkort waarschijnlijk even een cilinderkop revisie doen.
|
#6
|
|||
|
|||
Zijn de buizen/slangen+intercooler bij de revisie ook goed van binnen schoongemaakt?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
mijn polo nu ook, precies 195.000 km. als ik een 20 minuten op de snelweg rond de 150 km/h heb gereden en je stopt dan, hoor je de klepstoters ook even flink tikken. rijdt je dan weer weg is het ook meteen weg. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#8
|
||||
|
||||
@G-eert-40: klopt inderdaad, als je wat hoog toerig rijdt en stopt hoor je ze wel.
@Dennis: buizen, slangen en intercooler zijn heel goed schoongemaakt. Intercooler met terpentine uitgespoeld (een aantal keer) en naderhand alles in een speciale industriewasmachine. Daar zal het denk ik dan niet aan liggen. |
#9
|
||||
|
||||
Zwaardere klepstoters er in zetten die bestand zijn tegen hoger toerental, heb ze pas ergens op e-bay zien staan. ik geloof iets van 150euro
die lopen niet leeg onder zwaar gebruik.. gr ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look. |