#1
|
|||
|
|||
alarm draden over?
haï mensen ben even bezig geweest alarm met cv in te bouwen .. Nu heb ik nog een aantal vraagjes .. Ik heb nog een kabel over voor het contactslot.. Welke functie heeft deze? Moet ik de knipperlicht aansturing op het zekering blok bij pluggen? Ik heb nog een relais nr 17 startblokkering over is het raadzaam deze in te bouwen als deze standaard al aanwezig is? Ik heb nog een draad over om de koffer klep mee aan te sturen, kan ik deze gebruiken om bijvoorbeeld ook mijn lampen op afstand mee aan te sturen?
|
#2
|
||||
|
||||
Ik denk dat wat meer info wel nodig is. wat voor alarm is het.
Ik heb de knipperlichten aangesloten achter de alarlichtschakelaar. je hebt hier vanaf het alarm maar 1 draad voor deze zal je door moeten verbinden zodat je 2 draden krijgt. deze draden zal je dan moeten voorzien van diodes zodat je knipperlichten net altijd alle4 gaan knipperen als je richting aan geeft( dit omdat t alarm ze anders verbind) 2 start onderbrekers lijkt mij ook niet een goed idee, je zal moeten weten of je alarm kan functioneren zonder die startonderbreker aan te sluiten. het draad om je kofferklep te openen geeft maar een korte impuls dus lijkt me geen optie om daar je lampen op te zetten. Je kan natuurlijk wel de lampen aansluiten in plaats van je knipperlichten zodat deze dus knipperen bij activatie van je alarm mvg Auke |
#3
|
|||
|
|||
Ok thnx auke.
Maar welke functie heeft de draad naar de zundung (kontaktslot?) |
#4
|
||||
|
||||
Dat durf ik zo niet te zeggen, zal je mischien uit het schema op kunnen maken.
|
#5
|
|||
|
|||
Is de zundung om op afstand te starten?
Iemand tips? |
#6
|
|||
|
|||
Knipperlicht is idd bij de alarmlichtschakelaar aan te sluiten, maar beter direct op de zwart/witte en zwart/groene (golf 1)... dan hoef je ook niet met diodes of whatever te frotten...
Draad naar contactslot, wat denk je zelf? Dan weet het alarm of dat de auto op contact staat ja of nee, en dat heeft wss een paar functies: - alarm zal afgaan als jij hem op contact zet (mocht ie al niet eerder zijn afgegaan) - zodra hij op contact staat werkt het alarm alleen als CV, zodat jij hem tijdens het rijden dicht kan drukken maar niet het alarm erop springt met alle gevolgen van dien... - Deuren automatich op slot bij intrappen rem etc (ligt allemaal aan je alarm wat voor functies die heeft)... Sluit maar gewoon aan zoals het hoort, dan kan je ook van alle functies gebruik maken! |
#7
|
|||
|
|||
Hai Melly
Ik dacht inderdaad al zoiets, maar zit vooral mee met welke kabel van het contactslot ik hem moet verbinden. Moet ik de draad naar het contactslot verbinden met de geschakelde plus of welke kleur of nr kabel is dit in het electrisch schema van de vraagbaak? |
#8
|
|||
|
|||
Geen idee... De geschakelde plus idd.. ff doormeten!
|
#9
|
|||
|
|||
Als ik hem al koppel met de geschakelde plus dan werkt het alarm niet en schakelt hij in beveiliging.
Wat nu? |
#10
|
|||
|
|||
Hoe bedoel je? Ik snap iig niet echt wat het alarm nu doet...
|
#11
|
|||
|
|||
Hij schakelt dan waarschijnlijk in beveiliging tegen kortsluiting oid, het alarm functioneert dan iig (totaal) niet meer
|
#12
|
|||
|
|||
Dan is er iets fout aangesloten denk ik toch... weet je zeker dat je de goede kabels etc hebt?
|
#13
|
|||
|
|||
Hai, andere kabels zijn allemaal correct aangesloten weet alleen niet waar ik deze kabel op moet aansluiten. Hij schiet alleen bij bovengenoemde aansluiting in beveiliging.
Andere opties? |
#14
|
|||
|
|||
Ik zou het ook niet weten dan, als jij alles correct hebt aangesloten en het werkt dan nog niet dan moet je hem terugsturen ofzo!
|