#1
|
|||
|
|||
Dit gebeurd met een tuning rolkooi...
als het ECHT fout gaat
p.s. kooi was gehomologeerd... |
#2
|
||||
|
||||
heeft dus niet echt goed geholpen. wellicht was ze zonder kooi nog platter geweest.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#3
|
||||
|
||||
dat zijn de rolkooien van autostyling ...
ik heb bij ralley,s wel eens auto,s zien vliegen en die zagen er nog beter uit als deze.. niet autostyling dus.. richard |
#4
|
|||
|
|||
Was een FIA gehomologeerde kooi... Ik geloof dat ze de race ook hebben gecanceld ivm dit ongeluk.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#5
|
||||
|
||||
ja dat is begrijpelijk want een goed gekeurde kooi moet dit niet laten gebeuren. daar zijn die dingen voor, om je veilig te voelen maar zo voelen de meeste zich niet meer veilig lijkt mij. ben nu rtl ralley repport aan het kijken en daar waren ook weer ongelukken bij maar die vlogen door de lucht en er was niets met de rijders aan de hand. zo hoort het.
richard |
#6
|
||||
|
||||
En de rijder?
Arjan |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Idd, het gaat ook morgen niet door... FIA homologatie zit idd bij deze kooi, alleen welke idioot die afgegeven heeft?? Als je langer dan 1,80m bent steekt je kop er al bovenuit. Is dan ook een OMP kooi (Italië). |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Mario Vos heeft nekletsel opgelopen, niet bekend hoe ernstig. |
#9
|
||||
|
||||
Zandvoort, 29 mei - Het zit de nieuwste merkencup van Nederland niet echt mee. Na een "valse start" door late levering van de auto's tijdens de Paasraces en ernstige bandenproblemen op de laatste race op Assen, werden de kwalificaties voor de Pinksterraces overschaduwd door een zwaar ongeval.
Tijdens de kwalificatie voor de twee uursrace van vandaag kwam rijder Mario Vos in het Scheivlak in de problemen. Zijn Ibiza Cupra diesel sloeg daarbij over de kop en kwam met een ingedrukte rolkooi tot stilstand. Vos werd door de hulpverleners langs de baan uit zijn auto gehaald en afgevoerd naar het ziekenhuis in Haarlem. Aldaar werd zwaar nekletsel geconstateerd. Via onderstaande verklaring heeft de SEAT Cupra Cup-organisatie de races voor dit weekend afgelast: ''Hedenmorgen is tijdens de training van de Seat Cupra Cup op Circuit Park Zandvoort een van de deelnemers, te weten Mario Vos, door een stuurfout van de baan geraakt. De eerste berichten vanuit het ziekenhuis geven aan dat Mario Vos als gevolg van dit ongeluk nekletsel heeft opgelopen. Bij dit soort ongevallen is het gebruikelijk dat er nader gedetailleerd technisch onderzoek dient plaats te vinden naar de FIA gehomologeerde rolkooi. Op dit moment is het niet mogelijk een volledig technisch onderzoek op het circuit af te ronden. Hangende dit onderzoek heeft een commissie bestaande uit Cupmanager, vertegenwoordigers van de Nederlandse Autorensport Vereniging en Sportcommissarissen besloten, in het belang van de veiligheid van de rijders, de races in de Seat Cupra Cup van dit Pinksterweekeinde te annuleren. Alle betrokken partijen en deelnemers leven enorm mee met Mario Vos en wensen hem een voorspoedig herstel.' Namens de Seat Cupra Cup-organisatie: Geert Vermeer (Cupmanager) Xeno Grimmelt (Directeur Pon Car)' |
#10
|
||||
|
||||
hmmmm, zal het dinsdag wel allemaal horen, 3 klasgenoten van me sleutelen via school aan cupratjes....
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#11
|
||||
|
||||
Zijn dit gelaste kooien of zijn deze uit 1 pijp gebogen ?
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
jij weet duidelijk niet hoe zo'n auto in elkaar zit. Het is geen kooi zoals je die in de winkel koopt. Deze kooien vormen één geheel met de carrossserie, en zijn door en door. Zo lopen ze door het dash en schutboard en maken in het motorcompartiment pas contact met de carrosserie. hoe wou je onderstaand werkje uit één stuk doen????
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! Last edited by Chrispy : 30-05-2004 at 17:42. |
#13
|
||||
|
||||
Douwe (Blikopener) weet er waarschijnlijk weer meer van..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Met de autocross moet je dus soms een beugel hebben die uit 1 geheel is. Kruis mag er wel in gelast worden. En idd, je moet het dak er dan vanaf halen. Gebeurt veel met de kevers die een standaard uiterlijk moeten hebben. |
#15
|
||||
|
||||
DOOR het dash, tot op de domen..
Maar goed; Auto ziet er erg plat uit.. Niet goed, niet goed. Geeft de overige rijders waarschijnlijk ook iets om over na te denken (die met de zelfde kooi rond rijden, maar ook de overigen waarschijnlijk..) Douwe: is de kooi van de nieuwe ibiza anders dan van de oude? (ennuh: hoeveel nieuwe hebben jullie eigenlijk nu op de baan (met of zonder de zelfde kooi?)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#16
|
|||
|
|||
Deze kooi is anders dan van de "oude" Ibiza, zowel qua constructie als merk. De Wiechers kooi was al van bedenkelijke kwaliteit, maar blijkbaar toch beter dan deze OMP kooi.
Maar van een door de FABRIEK gebouwde wagen had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren. Ik heb al eens een oude (zelf opgebouwde) een flink eind door de lucht zien vliegen (een van de eigen auto's) en weer zien landen met een paar koprollen, maar zelfs die kooi was niet zo beschadigd als deze, was instappen en doorrijden.. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Starten en doorrijden bedoel je? (anders suggereer je dat de bestuurder niet meer op z'n plek zat.. zal wel 'uitkruip/uitstappen' zijn, ff checken of alles nog functioneerd, instappen en doorrijden
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#18
|
||||
|
||||
die crosskadettjes van ons hebben allebei (vooral die zwarte van mij) al aardig wat klappen en koprollen overleefd, ben blij dat die schijnbaar aardig meekunnen met de eisen van de FIA. ik voel me nog steeds veilig in mijn kadettje hoor.
kadett 1 kadett 2
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#19
|
||||
|
||||
die man heeft geluk dat ie nog leeft zeg!
|