![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt natuurlijk dat het aantal cilinder veel effect heeft op het geluid, maar de motorconstructie heeft dat ook! Kun jij het verschil niet horen tussen een V- en lijnmotor dan? Of tussen een boxer en een stervormige motor? Met gelijke cilinders uiteraard.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#22
|
||||
|
||||
![]() ja en nee. Elke auto heeft een andere klank.. was het niet het merk, dan wel de cylinder inhoud.. of de uitlaat karakteristiek.
Maar goed: Ben eruit: zie ontstekingsvolgorde: er knallen achterelkaar 2 cylinders aan 1 kant (zie plaatje: 1 4 3 2 -> eerst rechts boven, dan 2 x links, dan rechts onder => 2x links, 2 x rechts, 2x links, 2x rechts enz enz enz.. Dus met het aan elkaar knopen van 2 cylinders die na elkaar ontsteken in 1 uitlaatpijp, ZOU een roffelend effect kunnen/moeten hebben... Heen en weer schudden,. daar zorg ik zelf wel voor :-)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#23
|
||||
|
||||
![]() Jup...
in m'n eentje.. De auto gaat met ongeveer 20 % in gewicht omhoog op het moment dat ik instap.. dus ik kan nog wel voor wat beweging zorgen.... De uitlaat lengte is natuurlijk erg belangrijk.. Ik wil ook geen kever knetter bereiken, alleen een roffel ;-) M'n idee is om 2 standaard GL (1.0) uitlaatjes (heeel dun) naast elkaar onder de auto te hangen. Achteraan dan 1 demper links, en 1 demper rechts. Tussendempers heeft ie niet (en daar is geen ruimte voor)... Doordat je 2 pijpen gebruikt, kom je qua diameter in iedergeval een stukje beter uit dan 1 enkele 'standaard' 1300 uitlaat. Doordat je bijna niet dempt (nuja: kleine schotten/reflexie demper), zul je ansich bij stationaire loop duidelijk 'links links - rechts rechts - links links - rechts rechts' moeten kunnen horen.. en doordat de hoeveelheid gas per uitlaat 'ietsje meer dan de helft' is van een 1.0, zal de demping nog wel snor zitten; gassnelheid is lager.. alleen het spruitstuk.. mmm fijn laswerk
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#24
|
||||
|
||||
![]() Nu eerst nog ff leren lassen..... net als ik
![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]() Ach man,.. Ik kan al jaren lassen
![]() Je moet gewoon de goeie contacten hebben. Zo kun jij al jaren velgjes afdraaien,. toch?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#26
|
||||
|
||||
![]() En aluminium pookknoppen maken....
![]() |
#27
|
||||
|
||||
![]() He Jaap, weet je wat er ook een leuke roffel heeft? Een uitlaat van een 16V ZONDER gaten. Jaja, eindelijk gemonteerd.....
![]() |
#28
|
||||
|
||||
![]() Hahahaha.. Tap-eindjes-hell?
Ochja,.voor de heren die mij zo goed geholpen hebben in deze thread: 'helaas heb ik een spagetti 4 in 1 cadeau gekregen, en zal ik dus geen roffel gaan creeren alle kevert' voor de dames die mij zo goed geholpen hebben in deze thread: 'biertje?'
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|