Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 26-01-2006, 19:53
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

zo nog uitgebreid resourch gedaan over de turbo.

word een garrett gt28rs.
zat lange tijd te twijfelen tussen de 28rs en de 28r maar het schijnt dat je met de 28rs net even meer kent enzo.

nu heb ik een vraagje die turbo is dus water gekoeld.
moet ik die dan gewoon ergens aan het koelsysteem van de motor vast koppelen?

of is het beter om een apart koelsysteem te maken? dus met een klein radiateurtje met koelvin en een waterpompje.
Reply With Quote
  #22  
Old 26-01-2006, 20:31
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,844
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
zo nog uitgebreid resourch gedaan over de turbo.

word een garrett gt28rs.
zat lange tijd te twijfelen tussen de 28rs en de 28r maar het schijnt dat je met de 28rs net even meer kent enzo.

nu heb ik een vraagje die turbo is dus water gekoeld.
moet ik die dan gewoon ergens aan het koelsysteem van de motor vast koppelen?

of is het beter om een apart koelsysteem te maken? dus met een klein radiateurtje met koelvin en een waterpompje.


Ook al es gekeken wat een GT28RS kost?

De waterkoeling van de turbo kun je het beste integreren in je huidige koelsysteem. Een grotere radiator is aan te bevelen (lees: noodzakelijk) Nog een tip voor het zelfbouwen van het uitlaatspruitstuk: zorg dat de turbo zo dicht mogelijk bij de cilinderkop zit.
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 26-01-2006, 21:33
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ook al es gekeken wat een GT28RS kost?

De waterkoeling van de turbo kun je het beste integreren in je huidige koelsysteem. Een grotere radiator is aan te bevelen (lees: noodzakelijk) Nog een tip voor het zelfbouwen van het uitlaatspruitstuk: zorg dat de turbo zo dicht mogelijk bij de cilinderkop zit.


hier in nederland rond de 1100 euro
duitsland rond de 1000.

en bedankt voor de tip opzich wel logisch maar als je de tip niet krijgt denk je er ook niet aan haha.

ik zal hem dan bij het koelsysteem intregreren. en idd neem een radiateur van een golf diesel of g60 mocht die nog niet voldoende zijn kan ik altijd nog andere maatregelen treffen.( in de geest van een extra klein radiateurtje ).
Reply With Quote
  #24  
Old 22-02-2006, 17:20
ronnie ronnie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 159
Default

dus als je een 2e blok pakt hoef je verder niks aan te passen?
Reply With Quote
  #25  
Old 22-02-2006, 17:32
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by ronnie
dus als je een 2e blok pakt hoef je verder niks aan te passen?


wat bedoel j emet een 2de blok??
Reply With Quote
  #26  
Old 22-02-2006, 21:49
ronnie ronnie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 159
Default

2e is het type van het blok waar ze het hier over hebben.en mij vraag was wat je aan moet passen om er een 16v kop op te leggen?want naar mijn weten hebben 16v zuigers klepuitspaaringen en een 8v niet. dus als iemand mij hier antwoord op kan geven dan hoor ik het graag.
Reply With Quote
  #27  
Old 22-02-2006, 22:41
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ah nog steeds serieus er mee bezig? Neem aan dat je een spruitstuk wilt gaan lassen wat niet met gelijke kanaallengte is? Denk je er dan wel aan om de inhoud ervan 1,6 maal die van de de slaginhoud van het blok moet zijn vanwege de pulsaties zodat de turbo mooi constant rond kan draaien!?
Reply With Quote
  #28  
Old 22-02-2006, 23:43
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik ben er inmiddels wel mee gestopt zoals jij wel weet denk ik via een andere forum..

maar moet nog steeds vragen of iemand mijn topic wel sluiten.

verder wil ik gerust mensen helpen die vragen hebben die ik eventueel kan.
beantwoorden omdat ik die 3 a 4 weken informatie winnen toch wel zon beetj weet hoe je te werk moet gaan.
Reply With Quote
  #29  
Old 15-03-2006, 18:50
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Ik wil je GT28RS wel overnemen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum