#21
|
|||
|
|||
Quote:
Ben terug gaan meten, 12.8V na een uit stilstand dus dit is in orde. Lampje van de batterij gaat ook aan bij het omdraaien van de sleutel. Ben onder de 1200toeren gebleven. Spanning liep ook op tot 14,08V. Als het licht is morgen de batterij nog es meten en de borstels controleren. Ook maar es met de auto gaan rijden want staat al een tijdje stil nu. Voorlopig houd de batterij het, ben benieuwd. |
#22
|
||||
|
||||
Wat me opvalt is dat je telkens andere waarden hebt bij het meten. De ene keer geeft hij bij lage toeren maar 12.18 volt, de andere keer 14.08 volt.
Ik denk hetzelfde als fcapri, er is iets mis in je laadcircuit! Misschien ergens een vals contact, in de alternator of spanningsregelaar of een of andere connector. Dat zou verklaren waarom je de ene keer wel 14V haalt en de andere keer weer niet. Idd ook zeker die kooltjes eens inspecteren! Hier heb je een troubleshoot schema voor het start, batterij en laad gedeelte. Komt uit het Bentley boek voor de Golf 2, beste vraagbaak die er is voor deze auto. Deze link is de belangrijkste voor jou, dit zijn tests om de alternator en spanningsregelaar te testen. Je moet bovenaan op de knop 'next' klikken om verder te bladeren, er zitten nog 3 extra pagina's met tests achter. Misschien heb je er wat aan! |