![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Goedemiddag allemaal,
Ik heb hier een G60 staan met een defecte (lees schade) intercooler. Dit is nog een originele en kan deze laten maken. Dit kost +/- €550,-. Nu heb ik er 1tje van een Sprinter geprobeerd, maar deze is te breed, past niet tussen de balken.... Hebben jullie nog een idee wat ik kan doen? Heb er nu 1 van een Volvo voor tijdelijk in zitten dat ik toch de motor kan laten lopen...... Mvg Roland
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een sprinter intercooler er netjes en recht tussen. Tussen mijn balken zit zelfs nog een versterkte crossmember die nog wat extra ruimte in beslag neemt.
Om de sprinter intercooler netjes te laten passen moet aan de accu kant de onderste bevestigingspunt weg van de cooler. In je frontplaat aan de accu kant een klein opstaand randje weg waar de koplamp invalt en aan de luchtfilterkant een plastic ribbel wat gladder maken van de cooler dan past het perfect.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Voor die 550 heb je ook een nieuwe. Wagner , te koop bij Dutchbuild.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Bij Wagner staat deze ook in back order, en het is onduidelijk of ie nog komt
![]() ![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#6
|
||||
|
||||
![]() Zijn er toevallig 2 type's intercooler van een Sprinter? Degene die ik heb geprobeerd heeft een koelblok van 720mm, veel langer als een originele van een G60. Vandaar dat ik deze er ook niet tussen krijg
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#7
|
|||
|
|||
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik had toen een complete set bij Ruud16v-G60 vandaan voor niet gek veel geld.
![]()
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#10
|
||||
|
||||
![]()
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zoiets heb ik geprobeerd met dezelfde breedte, maar dat gaat echt niet lukken. Scheelt heel (te) veel tov een originele cooler.....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ga dan toch maar eens contact opnemen....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#13
|
||||
|
||||
![]() In Friesland bij mij liggen er nog twee die niets te doen hebben!
Het zijn nette bruikbare IC dus geen krome lekke opnieuw gespoten hassiebassie dingen. Doe een bod via PM. Volgende week ben ik nog twee dagen in Apeldoorn. Ma + di.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Je hebt mail
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#15
|
|||
|
|||
![]() Is er veel schade aan? mijn rallye intercooler had een paar gaatjes als gevolg van steenslag ofzo. Die heb ik zelf toegelast en is helemaal niet zo moeilijk. Ik heb daar zogenaamde koudlas bagetten voor gebruikt specifiek voor alumnium te lassen. Je hebt geen high tech materiaal voor nodig. Een propaanbrznder volstaat. Een setje bagetten kost een paar tientjes. Het lijkt een beetje op solderen vind ik zelf.
voorbeeldje van wat ik bedoel kan je hier vinden: http://youtu.be/Zu-VZ5K79pY |
#16
|
||||
|
||||
![]() Mijn oude is gertordeerd om het zo maar te zeggen. Op de hoeken waar het koelblok eindigt is deze ook gescheurd. Lassen zal niet meer gaan ben ik bang
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#17
|
||||
|
||||
![]() Bakken losmaken en op een universeel blok lassen?
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Mag een
![]() ![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |