Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-05-2014, 07:02
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default Mk2 1600 2E. 2/3000 toeren op Choke

Geachte forum leden.
na dat ik me Carburateur heb laten revisiren
loopt die weer als nieuw echt niks op aan te merken
echter bij koude start loop die 2/3000 toeren tot dat de temperatuurmeter in het midden staat zo 2,5 kilometer rijden

iemand een idee wat hier nog aan te doen is

huisje met kabel en water slangen verdraaien zo ja wat voor kant op

(heb kabel al ontkoppeld helpt niks)

alvast bedankt

nogmaals verder functioneerd die als nooit tevoren..


Herman
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF

Last edited by gizmo98 : 27-05-2014 at 08:15.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-05-2014, 11:19
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Driepuntsdoos/pulldown unit of de aansturing daarvan?
Gaat hij na bij het op temperatuur komen ineens van 3000rpm naar stationair toerental of bouwt hij het geleidelijk af?
Reply With Quote
  #3  
Old 27-05-2014, 11:42
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Driepuntsdoos/pulldown unit of de aansturing daarvan?
Gaat hij na bij het op temperatuur komen ineens van 3000rpm naar stationair toerental of bouwt hij het geleidelijk af?

hoi bedankt voor je reactie

hij gaat in eens naar beneden
naar juiste toerental

dit probleem doet zich alleen voor bij koude start (ochtend)
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF

Last edited by gizmo98 : 27-05-2014 at 12:15.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-02-2015, 14:56
RickM89 RickM89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 67
Default

Iemand misschien nog wat kennis hierover?
Ik heb precies hetzelfde.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-02-2015, 15:02
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Zou het niet juist goed zijn, in verband met sneller warm worden van de motor, wat weer ten goede komt aan de emissies?
Reply With Quote
  #6  
Old 19-02-2015, 18:11
RickM89 RickM89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 67
Default

Het is erg vervelend als een 3traps automaat in de stad de eerste 10 a 15 minuten uit zichzelf naar de 65kmpu rijd... telkens bijremmen word ik beetje gallish van en me achterliggers gok ik ook
Reply With Quote
  #7  
Old 19-02-2015, 18:32
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

owww.. hmm, inderdaad

ik heb toevallig gisteren iets een beetje vergelijkbaars opgelost.

Mijn moeder heeft een Ford Ka ( = stofzuigertje). Apparaat heeft een electronische stationairtoerentalregeling ( iets wat mensen vaak "stappenmotor" noemen, die in dat geval niet eens daar in zit).

Aldus AutoData kun je het staionair toerental NIET instellen (met de hand).
Appaaraat had echter last van een te laag stationair toerental, dreigde bijna uit te vallen en maakte slechts 12.3V over de accu, wanneer stroomverbruikers aan stonden.

Of het van warm/koud afhing, kreeg ik geen hoogte van.

Wanneer je tijdens het rijden schakelde, klom hij omhoog in het toerental.. dus ook, wanneer je hem voor een verkeerslicht in de vrij zet.. is apart, klinkt stom, enz enz..

Opgelost door dat stom regelding af te koppelen, en de aanslag voor de gasklep toch te verstellen, Dat werd door Ford "onmogelijk" gemaakt doormiddel van het gat, waar de stelschroef in zat, dicht te gieten met kunststof. Na een kwartiertje wroeten was het er uit, gewoon een paar slagen aan die schroef gedraaid.

Zit er op die Carb van jou niet stiekem ook zo een steller achtig iets? Ik heb helaas geen verstand van die dingen, maar mijn Audi 100 loopt ook af en toe dom .. en dan geef ik een paar keer gas, loopt ie weer normaal.
Zij wacht geduldig op haar jubileum en een TDItje
Reply With Quote
  #8  
Old 20-02-2015, 10:16
RickM89 RickM89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 67
Default

Nee ik denk niet dat de 1.6C dat heeft, zo'n stel ding.
Paar keer goed gasgeven resulteerd alleen in veel herrie en rook :')
Reply With Quote
  #9  
Old 20-02-2015, 18:22
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

M'n rocco heeft juist hetzelfde, is gewoon de choke die helemaal gaar is. Daar zitten wat hitte onderhevige onderdelen in die de stand van je chookklep regelen die na 20-30 jaar z'n originele waarden niet meer hebben en dus een gigantische afwijking krijgen. Enfin, dat is wat ik ervan kan maken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum