Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-03-2014, 08:59
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default AST-Suspension schroefset

Best forumleden,

Ik heb de mogelijkheid een AST-Suspension schroefset te bestellen voor een zacht prijsje. Het betreft een set met instelbare rebound e.d.
Ik heb goede dingen gehoord over dit merk en de producten die ze leveren, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat is de positie ten opzichte van bijvoorbeeld een V-maxx of Tec schroefset? Kunnen jullie iets vertellen over de levensduur?

De auto waar het om gaat is een MK2 uit '91 met een 1800 carburateurmotor. De wensen die ik heb met betrekking tot het rijgedrag zijn als volgt:

- Ik ben niet zo'n fan van superlage auto's. Het is leuk om te zien als het stil staat maar ik heb niet de indruk dat het goed is voor mijn golf en mijn rug

- Ik hou wel van een beetje sturen en op de deurgrepen door de bocht is vervelend met de Pasadenastoelen in mijn Golf. Ik ben ook niet van plan de Nordschleife te pakken.

- Ik gebruik mijn Golf hobbymatig en maak niet heel veel kilometers. Momenteel heb ik originele schokbrekers en verlagingsveren, maar deze zijn versleten.

- Ik heb momenteel de 14 inch stalen velgen met 185/60/14 banden van het merk Michelin. Ik heb echter 15 inch lichtmetalen wielen gekocht van het merk BBS-Seim. Deze velgen zijn 7j (volgens mij) en er liggen banden van het merk Bridgestone op met de maat 195/50/15. Ik wil graag deze velgen kunnen monteren in combinatie met de schroefset.


Alvast bedankt voor je antwoord,

Maarten

Last edited by Maarteno : 18-03-2014 at 09:43.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2014, 09:23
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ast staat ver boven Tec en V-Maxx maar is ook niet bedoeld om laag te gaan, maar om goed te sturen, wil je extreem laag is het zonde om dat met zon set te doen (als het al kan)
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2014, 09:45
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Ik wil zeker niet extreem laag . Ik heb mijn beginpost voorzien van wat extra informatie zodat jullie mij misschien beter kunnen adviseren. In ieder geval bedankt voor je antwoord want ik ken de setjes van AST niet goed .
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2014, 09:53
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Wat vind jij een zacht prijsje??
Als je idd alleen maar omlaag wilt, maar geen superset hoeft(in jouw geval lijkt dat me wel van toepassing), zou ik persoonlijk gewoon de goedkope set van Sjaak's autoservice nemen, is meer dan voldoende en kun je lekker laag mee: http://sjaaksautoservice.nl/?page_id=59
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2014, 09:57
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Zou zeker voor dat setje AST gaan mits het niet al te duur is! Denk dat het te vergelijken is met KW H&R. Rij zelf op H&R ultra low en moet zeggen: subliem..
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2014, 10:12
Crosne's Avatar
Crosne Crosne is offline
Volksforum QUATTRO Donor Opperrrrr VW-Speed
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,162
Send a message via MSN to Crosne
Default

Ik rij op AST, niet te vergelijken met een low budget set, rijd subliem en je kan er alsnog vrij laag mee.
__________________
Get your Smartwax, Chemical Guys, Great-Lion & BD Clean products @

..::WWW.DETAILSCHUUR.NL::..



Quote:
Originally Posted by sixpack
Chris/opper heeft altijd gelijk !
hij is tenslotte 100 jr oud
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2014, 10:19
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Een prijs kan ik nog niet direct noemen maar het gaat een stuk verder dan de gemiddelde garagekorting. Maar met de levensduur van deze set zit het dus ook wel snor?
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2014, 11:34
Crosne's Avatar
Crosne Crosne is offline
Volksforum QUATTRO Donor Opperrrrr VW-Speed
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,162
Send a message via MSN to Crosne
Default

Ja dat zit wel goed, komt bij, dat de set helemaal uit elkaar kan en je kan dus delen reviseren/vervangen mocht dit nodig zijn.
__________________
Get your Smartwax, Chemical Guys, Great-Lion & BD Clean products @

..::WWW.DETAILSCHUUR.NL::..



Quote:
Originally Posted by sixpack
Chris/opper heeft altijd gelijk !
hij is tenslotte 100 jr oud
Reply With Quote
  #9  
Old 18-03-2014, 12:12
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Inderdaad ook erg te spreken over ast, ik gebruik het voor de cross maar set is speciaal op maat afgestemd door ast en ook revisie is heel betaalbaar. Uiteraard is de set niet te vergelijken met een low budget set qua rijeigenschappen en kwaliteit. Kortom hier erg goede ervaring.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2014, 12:18
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Ik heb onder mijn Audi 100 uit '81 een in hardheid instelbare AST schroefset zitten en dit rijd heerlijk!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #11  
Old 18-03-2014, 19:42
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

In welke prijsrange moet ik denken bij een ast schroefset? Kan namelijk op hun site een set vinden vanaf 1500,- tot maar liefst 3450,- ex btw.
Ik wil een schroefset die nog redelijk comfortabel rijd en toch goed in de bochten maar voor dat geld ga ik niet een schroefset kopen.....al moet ik zeggen dat het er wel erg mooi uit ziet dat spul
Reply With Quote
  #12  
Old 18-03-2014, 22:23
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

weitec of kw is ook prima spul. Heb je ook nog aardig comfort, mits je hem niet al te laag schroefset. Ik betaald jaar of 4 geleden 585 euro voor hagelnieuwe weitec set.
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #13  
Old 28-03-2014, 22:04
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

even een update:

Heb de schroefset binnen en inmiddels ook gemonteerd. De veren lagen eerst los toen ik hem vrij laag had staan. Nu heb ik hem een eind omhoog gedraaid en nu blijven de veren onder spanning. Ik heb maar één veer en geen klein veertje.
De veerschotels rusten echter niet op de kokers? Ook heb ik als ik wegrijd een raar knakkend geluid aan de voorkant.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

De schroefset:




De veerschotel:




Ik heb hem nog niet uitgelijnd omdat ik de rebound nog wil afstellen. Vond m al vrij stug op 0 clicks..
Reply With Quote
  #14  
Old 29-03-2014, 10:47
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Zoals de laatste foto is niets mis mee
Reply With Quote
  #15  
Old 30-03-2014, 09:05
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Je moet even kijken of je veerschotel niet tegen je de onderkant veerpootlager raakt, dat kan een tikkend geluid geven.
Reply With Quote
  #16  
Old 30-03-2014, 09:32
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Veerschotels zitten juist op de foto.
Heb je de toplagers ook vervangen?
Reply With Quote
  #17  
Old 04-04-2014, 11:14
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Schroefsetje is opnieuw gemonteerd. Ze hebben alleen de verkeerde veren geleverd en hierdoor heb ik onvoldoende stelmogelijkheid. Maandag krijg ik de juiste veren met hulpveren zodat ik toch de rijhoogte in kan stellen en wat meer comfort heb. Hij is nu superhard omdat er raceveren gemonteerd zijn.
Reply With Quote
  #18  
Old 04-04-2014, 12:43
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Vond het al zo gek dat als jij je stelschroeven helemaal naar beneden draait je veren los komen te zitten. Ik rij zelf op H&R ultra low en kan mijn stelschroeven tot op het einde draaien zonder dat de veren los komen. Iig succes met je nieuwe veren.
Reply With Quote
  #19  
Old 09-04-2014, 19:51
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Even nog een kleine update

Heb inmiddels de hulpveren eronder zitten en nu rijdt hij fantastisch. Hij is wel wat stug maar ik kan nog spelen met de rebound afstelling. Ik zal een dezer dagen een foto uploaden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum