Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-09-2013, 20:18
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default 1300 MH blok loopt op 3 cilinders

Hmmm. Vandaag niet zo'n fijne ontdekking gedaan.

Auto loopt al een hele tijd niet lekker stationair. Mijn vermoeden was dat dit kwam door die kl*te pierburg carburateur. Echter loopt hij nu nog steeds belabberd stationar, je hoort het vooral aan de uitlaat, en je ziet dat de motor hobbelt. Met rijden eigenlijk vrij weinig last van gehad, op het feit dat hij bij bepaalde constante snelheden wat hobbelde na.

Nadat ik nu de CBR carburateurs gemonteerd heb, geen verbetering.

Ben dus aan het zoeken gegaan, en het blijkt dat cilinder 1 niets doet ( in iedergeval niet bij stationair, op toeren weet ik niet ) hij reageert niet als ik de bougikabel los trek, en dat doet hij bij alle andere cilinders dus wel.Heb alles qua ontsteking gecheckt: bougi's verwisseld, kabels verwisseld, andere rotor , andere verdeler ( overigens was alles gloednieuw, maar je weet maar nooit ). Dit alles maakt geen verschil, cilinder 1 loopt dus gewoon niet mee.

Mijn vermoeden is dus een kromme of ingebrande klep. Morgen gaan we de compressie testen, dat zal uitsluitsel geven.

Iemand die dit al vaker meegemaakt heeft bij deze motoren?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #2  
Old 23-09-2013, 23:05
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Je hebt wel getest of er vonk is?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 24-09-2013, 04:29
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Heb zoals beschreven alle ontstekingsdelen verwisseld en vervangen, en cilinder 1 blijft het probleem.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #4  
Old 24-09-2013, 20:51
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Vandaag compressie getest, op alle cilinders rond de 11 bar. Dit is natuurlijk positief, maar maakt het probleem alleen niet makkelijker.

Enige wat ik nog kan bedenken is een klep die niet genoeg of helemaal niet open gaat. Iemand dit ooit meegemaakt? Dit zou door een kapotte stoter kunnen komen, maar de motor rateld niet echt ( wel ietwat, maar niet zoals in mijn ogen een kapotte stoter zou doen).

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #5  
Old 24-09-2013, 21:05
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Je zegt wel dat je alles hebt verwisseld, maar zo als Tim_j zegt; ook even getest of de bougie van cilinder 1 vonkt?

Als je de bougie er uit draait is hij dan wel nat ?

Neem aan dat je de carburateurs al hebt gesynchroniseerd ?


Ik weet het niet zeker, maar als je de motor doet synchroniseren. En je meet de vacuum op 4 cilinders. En stel die klep zou niet helemaal open gaan zo als jij zegt ,dan zou je dat toch aan de vacuum meter moeten zien? Dan zou cilinder 1 veel minder vacuum moeten hebben dan de rest

Last edited by Gino89 : 24-09-2013 at 21:16.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-09-2013, 21:20
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik heb vonk op de kabel, bougi's verwisseld met een wel draaiende cilinder.

Carbs staan synchroon, maar met de originele pierburg liep hij ook al op 3 pitten. Ik dacht dat hij toen gewoon slecht liep omdat de carburateur gaar was.

Het rare is dat de bougi wel netjes kleurt, dus misschien dat hij op toeren wel wat doet?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #7  
Old 24-09-2013, 21:22
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

En als het zo zou zijn als jij zegt met die klep, geen rare gegevens op de eerste cilinder kwa vacuum?

Zou al bijna zeggen omdat hij het bij de pierburg ook al niet deed. Dat het aan de ontsteking ligt. Maar vergis je niet in een carburateur die kunnen je ook vies kloten.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-09-2013, 21:29
job-jan job-jan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 103
Default

bougiekabel weerstand ook doorgemeten en voor de zekerheid gewoon nieuwe bougie er in. komt vaker voor dat je buiten de cilinder wel vonk hebt maar deze onder druk het niet doet.
Reply With Quote
  #9  
Old 24-09-2013, 21:33
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Met bougikabel en bougi wissel van cilinder 1 / 2 blijft cilinder 1 het probleem....
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #10  
Old 27-09-2013, 08:05
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Klepstoters ligt het helaas ook niet aan. Waarschijnlijk toch een verbrandde klep o.i.d.....
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #11  
Old 27-09-2013, 12:51
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

zou dit ook nog aan de ontstekingsmodule of bobine kunnen liggen?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #12  
Old 27-09-2013, 20:36
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Probleem opgelost. De stationair sproeier van cilinder 1 zat dicht.....
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #13  
Old 28-09-2013, 11:04
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Probleem opgelost. De stationair sproeier van cilinder 1 zat dicht.....


Voila, leuk om te horen

Mijn Golf (gtd) heeft ooit eens ook zo een 3 cylinder achtig lawaai gemaakt, motor zat goed op temperatuur, ik hoorde ineens tak tak tak.. bij het gas geven, ik heb meteen de auto stilgezet midden van de weg, fille veroorzaakt

Heb even gewacht (ruim een kwartiertje) en toen opnieuw gestart.
sinds die dag heb ik dat geluidje niet meer gehoord, zat te twijfelen aan klepstoters, ofwel was het ook dat ie effe op 3 cylinders zat te bollen..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum