Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #281  
Old 30-06-2024, 13:55
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 997
Default

Zelf de achterremmen in kunnen stellen, ideaal zeker bij wisselende weersomstandigheden, andere banden en remblokken.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #282  
Old 30-06-2024, 17:52
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,498
Default

Netjes! flinke update weer
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #283  
Old 01-07-2024, 13:56
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 872
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Zelf de achterremmen in kunnen stellen, ideaal zeker bij wisselende weersomstandigheden, andere banden en remblokken.


Denk dat ik het ook gewoon nodig ben? Ik weet niet of de abs een ingebouwde begrenzing heeft naar achter?

Quote:
Originally Posted by vdWal.
Netjes! flinke update weer


Thanks
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #284  
Old 01-07-2024, 16:16
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 997
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Denk dat ik het ook gewoon nodig ben? Ik weet niet of de abs een ingebouwde begrenzing heeft naar achter?


Normaal zit daar wel een lastverdeler op ja, maar of die via ABS en sensoren wordt aangestuurd of op de achteras dat weet ik niet.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #285  
Old 28-07-2024, 10:47
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 872
Default

We zijn weer terug van vakantie, en omdat sommige mensen liever naar doelloze plaatsen zoals Alanya of Gran Canaria gaan (of in het saaie Nederland blijven), wou ik graag even wat autogerelateerde plaatjes delen van het prachtige natuurschoon wat wij weer gezien hebben.

De avond voor vertrek met de sleurhut.




Op de Col de Glandon. Prachtige bergweides en vergezichten met heel veel watervallen.




Op de Col de Sarenne zagen wij deze gigantische steen met een huis ernaast. Op weg naar Cascade du Haut Ferrand.




Terugkomend bij de auto op de Alpe d'Huez, lijkt de Golf toch ineens heel klein tussen alle andere SUV's.




In de buurt van La Grave, met op de achtergrond de gletscher van La Meije.




En op de Col de Galibier, waar we nog een sneeuwballen gevecht hebben gehad.







Helaas heeft de nieuwe koppeling toch ook een opdonder gehad, doordat de Auto Hold kuren heeft, en het wel/niet deed. Bij een heel smal en steil weggetje naar Lac de Pontet, moest ik plots stoppen, en activeerde ik de Auto Hold. Ervanuit gaande dat die het gewoon deed, (dit was namelijk de eerste keer dat ik die nodig was) wou ik weer wegrijden, maar toen rolde ik behoorlijk achteruit. Omdat dit onverwachts was, ging dit niet zoals het hoort, en ging dit met veel te veel slip op de koppeling, en stonk die echt heel erg. Hoe erg de schade is, zie ik natuurlijk pas als ik de bak eraf haal, wat ik pas ga doen als het nodig is, eerder niet. De auto hold knop ga ik vervangen, VCDS geeft geen storing.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #286  
Old 22-08-2024, 23:16
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 872
Default

Weer aardig wat geld uitgegeven de laatste tijd, en wat leuke goodies bij elkaar gesprokkeld.




Een Bartek oliekoeler set voor de EA113 met thermostaat. Hier zat ik al een tijdje op te azen, en nu kwam er een nieuwe voor een nette prijs voorbij op Ebay. De koeler zelf spuit ik nog zwart of zilver.

Een Revotec elektronische fan controller (EFC), icm een Spal ventilator. Deze is voor het winterproject, en gaat mijn aircopaneel in het interieur vervangen. Het aircopaneel zit nog altijd aangekoppeld met 1 stekker omdat als ik deze lostrek, de koelvin meteen aanspringt, en dit natuurlijk niet handig is om de auto op temperatuur te krijgen. Dit is een mooi standalone systeem wat ervoor gaat zorgen dat ik de interieurkabelboom nog weer wat kan uitdunnen. Daarnaast bespaar ik mooi 4 kg, door de Spal fan te monteren ipv origineel.




Een mooie stabilisator koppeling voor de ambulance. Deze is gelijk aan wat ik op de caravan heb (en een goedgekeurd slot voor heb), en dus kan de aanhanger ook op slot achter de auto. Wel zo geruststellend.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #287  
Old 24-08-2024, 12:04
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 872
Default

De stabilisator koppeling gemonteerd, en op slot. Met dit slot kan ik gewoon rijden, dus met de aankomende overnachting bij Zolder hoef ik er niet naar om te kijken, zo lang de aanhanger niet afgekoppeld hoeft te worden. Dus als het even mee zit gaat die thuis op slot achter de auto, en komt het slot er ook pas thuis weer af. Daarnaast zal de aanhanger minder snel gaan slingeren door deze koppeling, wat natuurlijk ook fijn is.





__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #288  
Old 24-08-2024, 19:03
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,498
Default

netjes allemaal weer!

kan niet wachten om met een week of 2 ook eindelijk eens de bergen in te trekken voor een welverdiende vakantie
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #289  
Old 24-08-2024, 19:55
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 872
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
netjes allemaal weer!

kan niet wachten om met een week of 2 ook eindelijk eens de bergen in te trekken voor een welverdiende vakantie


Wij gaan met een dikke week nog een keer.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #290  
Old 26-08-2024, 19:46
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,498
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Wij gaan met een dikke week nog een keer.


nog lekkerder! wij vertrekken met een week of 1,5a2 voor 2 weken ook.
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #291  
Old 28-08-2024, 23:46
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 872
Default

Eergister alles klaar gezet voor de trackday op Zolder via Skylimitevents.




Blijft een leuke combinatie zo, en ik blijf ook telkens maar de vraag krijgen of de Golf dit wel mag trekken.

We hadden een hotel geboekt in Genk, en mijn maat wou de toerist uithangen, dus hij wou een winkelcentrum bekijken, want dat was het oudste winkelcentrum wat er was ofzo. Nou leuk, ze hadden een Action enzo. Toen wou die naar C-mine, want Genk is een mijnstadje. De laatste rondleiding was ook al geweest, dus toen konden we over naar mijn activiteit, bier drinken op een terras. Ook cultuur, want in België hebben ze heel veel (lekkere) biersoorten.

Anyway, de volgende dag naar het circuit, en op naar de trackday.




De dag zelf verliep niet geheel smetteloos. Ten eerste was het echt bloedheet. Vooral in een auto zonder interieur en zonder airco, terwijl die auto wel de nodige warmte produceert. Het positieve is wel dat mijn nieuwe koelslang wel werkt. Ook had ik het Seat logo uit de kofferklep gehaald, zodat de lucht een beetje kon doorstromen. Met effect, want tijdens het rijden was het beter uit te houden dan wanneer ik stil stond in de paddock.




Schaduw opgezocht, voor zover mogelijk.

Ook was ik benieuwd naar de remmen sinds de ABS delete. De eerste sessie heb ik dan ook heel langzaam opgebouwd, en telkens wat meer en agressiever remmen. Blijkt dus dat ik met de begrenzer op maximaal, nog steeds de achterwielen kan blokkeren. Dus hier moest ik de rest van de dag omheen werken, maw, iets minder hard remmen. Voordeel is wel weer dat de rem nu veel beter doseerbaar is en veel direcer aanvoelt dan met de ABS geïnstalleerd.

Dan sloeg bij de 2e sessie mijn benzinemeter enigzins op hol, met name in de bochten en remzones, en had ik veelvuldig de melding refuel. Later zou blijken waarom. In eerste instantie heb ik na deze sessie de auto weer afgetankt.

Na een sessie rijden liep die stationair ook niet zo lekker, en sloeg een paar keer af.

Aan het einde van de 3e sessie haperde de auto een keer, waarna ik naar binnen ben gegaan. Eerst de auto maar weer laten afkoelen, en eigenlijk was ik het ook een beetje vergeten. Maar toen ik voor de laatste sessie wou gaan rijden, zag ik ineens het motorstoring lampje op het dashboard, dus kon ik weer omdraaien.




Computer eraan, en daar kwam deze melding uit:




Mijn vermoeden is dat het de brandstofpomp module is. Die moet je blijkbaar upgraden als je een zwaardere opvoerpomp monteert. Dat ga ik dus doen, en hopelijk is dit dan opgelost.

Uiteindelijk wel een leuke dag gehad. Beste tijd een 2.13, maar er valt nog heel veel te halen daar. Met name het remmen deed ik wat vroeger vanwege het blokkeren achter, de heuvel durfde ik nog niet zo snel als zou moeten, en dat geldt eigenlijk ook voor de snelle bochten.
Ik ben wel zwaar onder de indruk van het circuit zelf, het heeft al mijn verwachtingen ver overtroffen, echt een hele leuke baan om te rijden.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #292  
Old 31-08-2024, 11:59
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 997
Default

Lekker heet dagje, ik ken het.
Helaas was ik verhinderd anders was ik wel meegegaan. Leuk om te lezen dat het circuit je verwachtingen heeft overtroffen. Het is inderdaad een stuk technischer en zwaarder dan Assen.

Wat is nu de link tussen "refuel" en de brandstof module? Ik neem aan dat er voldoende in de tank zat? Of meet hij dat adhv de flow van de krachtigere pomp? Die dan ook weer retour komt als het niet verbruikt wordt...

Ben benieuwd of je die remproblemen nog hebt met degelijke blokken voor. Maar zoals via WA gezegd, even kijken of je bij een APK station even op de remmenbank mag.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #293  
Old 31-08-2024, 12:13
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 872
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Lekker heet dagje, ik ken het.
Helaas was ik verhinderd anders was ik wel meegegaan. Leuk om te lezen dat het circuit je verwachtingen heeft overtroffen. Het is inderdaad een stuk technischer en zwaarder dan Assen.

Wat is nu de link tussen "refuel" en de brandstof module? Ik neem aan dat er voldoende in de tank zat? Of meet hij dat adhv de flow van de krachtigere pomp? Die dan ook weer retour komt als het niet verbruikt wordt...

Ben benieuwd of je die remproblemen nog hebt met degelijke blokken voor. Maar zoals via WA gezegd, even kijken of je bij een APK station even op de remmenbank mag.


Benzine niveau meting gaat ook via die module.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #294  
Old 31-08-2024, 13:36
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 997
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Benzine niveau meting gaat ook via die module.

Maar die hele module was in de stress dan, of...?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #295  
Old 31-08-2024, 16:05
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 872
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Maar die hele module was in de stress dan, of...?


Denk dat die het goed warm heeft gehad.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #296  
Old 01-09-2024, 08:21
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 997
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Benzine niveau meting gaat ook via die module.

Maar die hele module was in de stress dan, of...?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #297  
Old 01-09-2024, 16:41
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 872
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Maar die hele module was in de stress dan, of...?


Ja geen idee, ben elektrisch ook geen held, maar dat de benzine meter alle kanten op ging, de auto slecht stationair liep, de auto haperde op de baan, en een storingsmelding, dan lijkt het er wel op. Hopelijk is dit alles opgelost met een zwaardere uitvoering.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum