View Single Post
  #7  
Old 29-09-2021, 13:16
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by Ironvw
Ik heb bij mijn golf 1 de plaat laten vervangen en dat kostte rond de 400€

Hij is losgehaald in de regengootjes en onder de voorruit en onder de achterklep om er daarna een andere dakplaat in te zetten

Ik heb zelfs nog 1 losse gebruikte dakplaat zonder dakraam te koop

Ik heb ook wel eens een plaat gekocht en deze van het frame gehaald en daar een how to van gemaakt

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=139481


Afhankelijk van de prijs van de kas dan is het nog redelijk van prijs, omdat het volgens mij wel riskant jobke is en ook goed moet gebeuren.
Goed om te weten dat je nog een dakplaat hebt, hou ik even in gedachten.
Die how to heb ik inderdaad al gezien

Quote:
Originally Posted by heinz74
beste is de plaat vervangen..en de balijn .dwarsdrager die ook kapot gezaagd is..
dak met stijlen en al van een sloper zagen ,en de plaat voorzichtig losboren..
ook doen bij je eigenste
plaat los slijpen ..laatste beetje laten staan in het gootje en voorzichtig losboren/tikken..
vastproplassen in de goot en op de A stijlen aflassen..en goed behandelen met epoxyprimer anders rot het eraf waar je bij staat..
is allemaal te doen..

als je maar heel voorzichtig te werk gaat..


Maar dit zou geen problemen kunnen geven dan achteraf, mits het goed gedaan en goed behandeld is?

Ik heb hier al goeds gelezen/gehoord hier over je werk, is dat iets wat jij kan doen?

Mijn gti is van 82 met eg motor en origineel schuifdak, die kas is een gti van 83 met aftermarket dak.
Dus zou ik eigenlijk een dakplaat met schuifdak moeten hebben om alles over te zetten.

Want velen zijn geen voorstander om een niet gti kas te nemen om gti te redden, maar ben dat toch ook aan het overwegen... Ben even alle opties aan het bekijken.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote