View Single Post
  #1  
Old 01-02-2021, 10:21
Golf2Carat Golf2Carat is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2021
Posts: 3
Post Ik ben Golf2Carat




Hallo fanatieke VWers,

Ik stel mijzelf even voor:
Ik ben Golf2Carat en ben sinds gisteren de eigenaar van een Atlasgrijs Metallic Y7Q Golf MK2 uit 1986 in Carat uitvoering. De auto stond sinds 2009 in een droge opslag en is geleverd op 12 juni 1986 door toen Autohaus Osterkamp in Leer (D).

Ik woon in de gemeente Epe en heb een verwarmde werkplaats met brug en gereedschappen achter mijn huis. Door mijn technische achtergrond vond het ik leuk om hobbymatig een project op te pakken en na wat speurwerk besloten deze Golf te kopen. De Golf is eerlijk, compleet en origineel maar helaas beschadigd en roestig onder de middellijn van de auto rondom. Daar zit ook mooi de uitdaging van mij ,werkzaamheden die ik zelf niet kan laat ik dan ook met hulp uitvoeren op de manier dat ik er wat van kan leren.

De bedoeling is de Golf in zeer nette staat te maken, wel met de zo veel mogelijk originele onderdelen. Onderdelen die geheel verrot zijn zullen uiteraard worden vervangen, maar o.a. de originele bumpers zullen ondanks hun beschadigingen schoongemaakt hun plek terugvinden.

Ik heb voor deze Golf gekozen omdat ik als kleine man regelmatig bij mijn vader in een Nevada beige 3-deurs op de achterbank heb gezeten.
Dit type Golf is voor mij steeds mooier oud geworden en bij het speuren naar een geschikte kandidaat door diverse de uitvoering had ik besloten dat het een Carat versie moest worden, zo compleet en origineel mogelijk.
Dat bleek een aardige uitdaging om een voor mij passende te vinden.

Uiteindelijk omdat de keuze zo beperkt is gebleken (ook gekeken naar Jetta Carat of Passat Carat of Polo Carat) heb ik mijn pijlen gericht op de meest originele Golf in een nog steeds actuele en prachtige kleur Atlasgrijs.

Gevonden en nagenoeg ongezien gekocht bij Jan van Seggeren in Damwoude waar deze afgedekt op de deel stond sinds 2009. Hiervoor wil ik Jan bedanken , geweldige man , super meegedacht en afgeleverd bij mij. Ook zijn tips en meegeleverde onderdelen worden zeer gewaardeerd.

Inmiddels ben ik gelijk voortvarend aan de slag gegaan tot in de kleine uurtjes , deze zal ik ook plaatsen op het forum en regelmatig voorzien van een update.

Ik zie uit naar jullie reacties!

Ook ben ik heel benieuwd of er nog meer forumleden zijn met een Golf MK2 Carat.

Meer foto's van de Carat staan in de gallerij
Reply With Quote