View Single Post
  #4  
Old 26-11-2020, 08:32
luiwammes luiwammes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2020
Posts: 49
Default

Hallo,

Ja de auto wordt perfect warm.
In het begin van dit jaar (slechts 4.000 km geleden dankzij Corona) was dat niet het geval. Door een probleem met de terugslagkleppen op de chauffageunit.
Ik heb die er toen vantussen gegooid en een nieuwe kachelunit gestoken, inclusief de koelvloeistof G11.

Het expansievat zelf is niet vervangen, enkel de blauwe dop die er op zit heb ik wel nieuw gestoken.

Het peil van de koelvloeistof staat steeds mooi in het midden van het expansievat.

Maar die sensor die op het expansievat staat meet die niet gewoon de hoogte van het koelvloeistofpeil?
En dus niet de temperatuur.
Die wordt toch gemeten op die sensor met dat koperen peilbuisje dat in het alu thermostaathuis geschroefd wordt. Daar wordt normaal toch de temperatuur gemeten.

Ik vind het zo raar dat hij al begint te blinken bij een volledig koude motor en ook blijft blinken als deze op bedrijfstemperatuur is en de naald mooi in het midden staat.

Vanochtend was het de dag van de uitzondering.
Vanochtend heeft het rode lampje in de temperatuurmeter in het dashboard geen enkele kik gegeven. En heeft het de hele rit van 100km lang geen enkele keer gebrand.
Reply With Quote