View Single Post
  #1  
Old 26-04-2019, 19:07
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default 1966 kever 1500 A.Busser

Eigenlijk kwam deze "oude dame" bij toeval op mijn pad.
Ik was namelijk bezig met een ander kever project, een 74er, waarbij ik een poging deed tot restauratie en haar gelijk om wilde bouwen naar lange kleppen en liggende lampen kortom naar een "oud model".
Dat project duurde echter al jaren en in het tempo waarin ik er mee bezig was zou het ook nog jaren gaan duren voordat ik weer kever kon rijden...

Tijdens een etentje vertelde een vriend echter dat hij een van zijn kevers ging verkopen. Hij had namelijk nog kever, en een T2b bus, een golf cabrio en een Polo 86c en dat werd hem toch wat veel. De 66er ging dan ook in de verkoop, en de vraag was of ik toevallig iemand wist die interesse zou kunnen hebben.

na een nachtje geslapen te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik er zelf eigenlijk wel interesse in had... tja, in de basis was de 66er een kever zoals ik haar graag wilde hebben. lange kleppen, liggende lampen, originele schijfremmen voor, originele klap raampjes achter, 1500 blokje.
Oke, ze was het laatste jaar niet van plek geweest en ze had haar zwakke punten, maar er zat nog wel een half jaar APK op. lang verhaal kort het project ging in de verkoop en de 66er kreeg een nieuwe eigenaar.

Ze is van 18-08-1966 dus model jaar 67 en daarmee een "one year only" met de "one year only" kenmerken.
Plaatjes bij de praatjes:

Zoals we haar aantroffen:



Eenmaal thuis op de oprit:



De grote schoonmaak in volle gang:






En na enkel flink schoonmaken stond er alweer een heel ander kevertje!






En nadat ze door een garage was nagekeken op remmen en dergelijke konden de eerste kilometers gemaakt worden.

__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote