View Single Post
  #210  
Old 04-11-2015, 11:57
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default Probleem wat betreft olie verbruik...

Even een vraag,

Laatst had ik al een nieuw topic geopend wat betreft slecht starten, lopen enz. En daar had ik het ook over het af en toe roken uit de uitlaat, nou is dat slecht starten enz. Opgelost door het nieuwe filter, alleen dat roken niet..

Ik heb het eens in de gaten gehouden en kan totaal niet thuis brengen waar het aan ligt. Eigenlijk is het elke keer wanneer ik de olie bij heb gevuld ( ik zet hem altijd graag gewoon op het maximum). De auto rookt eigenlijk nooit, niet bij de koude start, niet bij veel gas en ook niet wanneer ik snel optrek o.i.d.

Alleen soms wanneer de motor warm is en ik een stuk heb gereden begint hij ineens blauw te roken.. Het is niet dat dan heel de omgeving blauw ziet maar hij rookt dan toch vrij aardig. Dit is ook echt uitsluitend als ik hem stationair laat draaien, zodra ik wegrijd dus ook maar 10km/h ga rijden is het weg... En het is niet dat het dan weg gaat omdat ik verplaats en het wegwaaid, maar dan stopt het echt gewoon en zodra ik dan stop en hem stationar laat draaien begint het weer. Dit merk ik omdat wanneer ik hem dan weer stationair laat draaien hij het de eerste 3 sec. Ofzo niet doet en daarna langzaam aan weer steeds meer begint te roken.

Wanneer ik dan echt wegrijd en een keer goed hard weg heb gereden en hem goed door trek is het weer verdwenen.. Als ik hem daarna stationair laat draaien doet hij het niet meer...

Ik vind het zo vreemd.. En het raarste is dan nog dan zodra het oliepeil ong. Precies tussen min. En max. In staat hij het nooit meer doet.. Ook niet als die warm is..

Iemand ook maar enig idee wat het zou kunnen zijn?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote