View Single Post
  #13  
Old 02-09-2015, 14:40
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

@Sjoes tussen de 20 en 30.000 zie ik nog niet snel gebeuren, uitzonderingen daargelaten. 40-50.000 vind ik daarop ook wel erg opportunistisch. Maar omdat je 2 vroege GTI's bezit snap ik dat...
En over wat jij schrijft over de prijsverschillen tussen de landen ben ik het met je eens. Kennelijk wordt de Golf GTI 'door ons' ondergewaardeerd? Kan je dat zo zeggen? Maar wanneer ik kijk naar het aanbod van bijv. een vroege Porsche 911 dan liggen de prijzen in NL aardig op lijn met Duitsland heb ik altijd het idee. En dan zie je bij ons voor mijn gevoel relatief vaker een uitschieter / uitglijder (frikandel voor hoofdprijs) voorbij komen. Op basis van wat je op de foto's gebaseerd dan hè. Nette voor onder de ton zie je haast niet, soms 70-80k maar zeker niet daaronder. Zat van de week s op leboncoin en verbaasde me over aanbod van zo'n 50-70k dat daar staat. Niet dat ik t heb liggen, maar toch...

Mooi voorbeeldje van prijs opdrijven vond ik afgelopen voorjaar: Zo rond april - mei (Worthersee?) zag je dat de prijzen voor Oettinger 16V richting 35-40 gingen. Er werd er daar eentje platgereden en nadien zakte t weer wat in. Maar aanbod zit nog altijd allemaal ruim boven 20, terwijl dat 2 jaar terug er meestal nog iets onder was. En die oostenrijker die zn Limited eens peilde voor 45K. Nu Beekman ook 45K. Dus ja, wat is opdrijven. Als je allemaal hetzelfde gaat vragen, dan wordt dat vroeg of laat vanzelf de marktprijs.
Reply With Quote