View Single Post
  #141  
Old 22-04-2022, 18:26
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Vandaag het geluid van de Golf kunnen meten.
Als referentie eerst begonnen met de 45mm kelken en ook de achterplaat van de airbox.
Daarmee kwamen we al op 103 dB uit, maar dit werd wel dichterbij de weg gemeten dan op het circuit wordt gedaan. In ieder geval een goede referentie.
Daarna de auto omgebouwd, airbox erop en ook een luchtfilter eraan. Dit klinkt simpel maar de grille, bumper en slotplaat moesten er af om de radiator weg te kunnen houden, zodat de airbox op de achterplaat gemonteerd kan worden. Daarna weer alles terug gebouwd en terug de weg op.
Bij het opbouwen van de microfoon begon de auto ineens anders te klinken. Alsof er een cilinder niet mee deed. Ook zag ik de lambda op maximaal arm staan. Foute boel dus.

De auto afgesleept naar de garage en op onderzoek uitgegaan. Brandstofdruk was oké, gelukkig. Daarna de bougies gecheckt, cilinder 1 en 4 doen niks. Bedrading gecontroleerd, oké.
Dus de bobine, maar niemand in de buurt had er een te leen. De leverancier heeft meteen een nieuwe opgestuurd, maar die komt morgen pas binnen.
Toen heb ik de oude bobine gepakt waarvan een pinnetje af is gebroken. Daar het omhulsel verwijderd en een draadje aan de connectie gesoldeerd. Dat viel niet mee, maar het lukte. Aan de andere kant de pin (ik bewaar alles), en deze bobine geprobeerd.... lopen, en goed!

Meetapparatuur weer opgebouwd en de auto warm gereden. Nog 3x langs de microfoon geblazen en....
<96 db
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote