View Single Post
  #1  
Old 03-04-2022, 22:43
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default YuLi's Corrado G60 Rescue

Al een aantal jaren liep een vriend met het idee om de meest beruchte corrado van Nederland te kopen. Iedereen die wel is op een Corrado heeft gezocht, weet dat er een 10 jaar lang een Corrado TDI te koop heeft gestaan op autoscout.

Na een flinke onderhandeling zijn we een mooie prijs overeen gekomen. Met onderdelen snuffelen om hem origineel te kunnen maken.

Het plan was aanvankelijk om er in zeer korte tijd weer terug een G60 van te maken om deze vervolgens te verkopen. Dit liep net iets anders de Corrado heeft potentie maar heeft meer werk dan aanvankelijk gedacht. Er gaat dus meer tijd inzitten om hem netjes te maken. Alle kleine bedragen tellen ook op dus er gaat ook wat geld in.

In goed overleg heb ik het project overgenomen omdat mijn vriend niet de tijd er in kan en wil investeren. Ik kon deze toch niet laten gaan en ben er al verliefd op geworden. De Corrado heeft wel potentie, het is werk maar ik vind het uiteindelijk ook leuk (voor mij is het ontspanning)

Hier stond die dan al 10 jaar in een hoekje. 7 jaar gelden voor het laatst gelopen.



De gechipte 90 PK diesel. Sloeg na 7 jaar stilstand in 1 keer na het plaatsen van een nieuwe accu..



Rijdend opgeladen. Wel even bezig geweest met wat hout want dat ding ligt laag niet normaal.



Onderdelen van de snuffel expeditie. Bijzonder blij met een originele hoedenplank zonder gaten De hoedenplank die erin zat had maar liefst 6 speaker gaten!



Eerste wasbeurt in heel wat jaartjes






Fast and the furious is calling. They want their car back.



De zijkant geeft hoop dat het goed kan komen.






Oef die achterkant



Lak heeft nog een kleibeurt en onderhoud nodig maar gaat goed komen om er een 8 van te maken.






Dit komt ook goed met geduld. Het plastic stuur is een doorn in het oog.



Koplampen kwartet om 1 goede set van te maken.









Originele nette set achterlichten erin:



Originele achterbumper



Mijn dochtertje van 5 op bezoek heel nieuwsgierig om even de Corrado te inspecteren.



Frontbalk gescoord die erop zat was flink verzaagd voor het laten passen van de intercooler



Even aan het zoeken geweest naar wat bumper steuntjes en een onderlip strip



Intercooler en buizen ontbreken allemaal



Via ebay kleinanzeige een leren stuur gevonden voor een super prijs. Als ik het zou zeggen zou je het niet geloven. Het kan dus soms nog.






Tijd om wat te gaan doen aan deze kwelling









Gelukje de verlichtingsboom lijkt intact. Dus TDI motorboom eruit en motorruimte lekker opfrissen binnenkort



Een originele voorbumper gepast. De eenarmige wisser gaat ook weer plaatsmaken voor een niet gemodificeerd exemplaar



Binnenkort weer verder!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote