View Single Post
  #1  
Old 28-06-2013, 09:45
bobbob's Avatar
bobbob bobbob is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 608
Default Pieter's '86 Golf ABF Open-Air - nieuwe auto!

Hoi allemaal!

Ik ben Pieter, ben 17 jaar oud, ben net blijven zitten op Havo 5.
Ik heb vanochtend net mijn 7e anderhalf uurs rijles gehad.

Nu over de auto:
Golf 2 1.3i C uit '86 met origineel 54 PK, metallic antraciet (weet iemand de kleur?)
De auto heeft 347.xxx gelopen, er is een nieuw 1.3 blok ingekomen, die heeft 120.xxx gelopen.
Vervolgens is er door de vorige eigenaar aan gedaan (hij is monteur bij een raceteam, dus best technish):
- Snelle nokkenas (KR)
- Spruitstuk van een Polo GTI
- Multipoint injectie van een Polo GTI
- Digitale ontsteking van een Polo GTI
- Middendemper vervangen door rechte pijp
- Andere einddemper met RVS eindstukje
- Brandstofpomp in kofferbak geplaatst
- Schroefset van Spaxx geplaatst, demping en hoogte instelbaar
- Pioneer radio
- 300 watt versterker met 2 speakers van 200 watt in hoedenplank
- Sportstuur

Bij aankoop:
























2 filmpjes:






Toen samen met een vriend lekker wat geknutseld, deel van de onderdelen die ik zaterdag had gehaald gemonteerd.
Daarnaast de auto ook weer gewassen, en de rubbers en zwarte kunstof delen ingespoten met Bumper Black van de Action, is een aanrader! Kost €1,95 en daar kan je wel aardig wat mee doen!
- Dashboard kastje gemaakt:


- Ander afdekkapje spiegel, deze is ook niet helemaal goed:


- Andere (hele) zonnekleppen en houders, waarvan de rechtse met spiegeltje:


- Nieuw klemmetje voor de motorkapsteun:


- GTI waterafvoerbak:


Toen lopen prutsen met de bestuurders slot en deurklink, opzich niet zo apart dat ie los zat en niet werkte, de slotcilinder is ook kapot, die kan niet draaien en de plaatjes zaten niet goed.
Foto hoe het bij mij was:


Foto hoe het hoort te zijn:


Daarnaast alle sloten vervangen voor de nieuwe, portiersloten, achterklepslot, tankdopslot. Contactslot heb ik liggen maar moet nog een keer worden ingebouwd:








En ik heb vanmiddag met mijn vader nog even de kofferbak wat netter gemaakt. Gezogen, schoongemaakt, oude reservewiel eruit en thuiskomertje erin (incl bakje met krik en moersleutel).
Daarnaast gekeken waar we de versterker willen maken, dat word links op de plaats van de verbandtrommel. Daar gaan we een stukje hout maken waar we de versterker op monteren. Als we daar mee bezig gaan, maken we meteen de kabelzooi netjes.
Als de brandstofpomp verplaatst is kan ik de kofferbak bekleding ook helemaal plaatsen!









Toen de kofferbak audio netjes gemaakt. De versterker hebben we links op de plek van de verbandtrommel geplaatst, en de speaker draden netter gemaakt, de voeding kabels en dergelijken netjes naar de versterker toegeleid. Als de brandstofpomp verplaatst is komt er ook nog kofferbakbekleding in, dus dan zijn de draden bijna niet meer zichtbaar.
We hebben de versterker op een stuk op maat gezaagd hout gemonteerd, die plaat hout op de plek van de verbandtrommel vastgemaakt.
Versterker gemonteerd:


Speakerdraden netter gemaakt:


Overzicht foto's:




En de zwarte kapjes voor de klinken waren niet helemaal mooi, dus die gespoten:








Er zitten inmiddels ook gele lampen in, en wat dingen werkend en netjes gemaakt.
Er komen volgende week ofzo nog wat foto's die we afgelopen zaterdag hebben geschoten met mijn zwager en mijn broer, en mijn en mijn broers auto.


Dit was hem weer, ik houd jullie op de hoogte.

Pieter
Reply With Quote