View Single Post
  #11  
Old 19-08-2019, 08:31
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Bedankt voor de leuke reacties!

V.w.b. de velgen; Ik heb nog gekeken naar zo’n set 15 inch G60 velgen. Die lagen echter aan de andere kant van het land, dus heb het voor nu even zo gelaten.
Langzaamaan wordt het inderdaad een frisse Golf! Natuurlijk heeft ook deze wat kleine aandachtspunten, maar die lopen we na! De kunststof delen heb ik behandeld met gekookte lijnolie. Daar heb ik goede ervaringen mee; het blijft lang zitten en is betaalbaar!

Oja, De km-stand is origineel; het RDW vindt dat, maar ook de onderhoudspapieren zeggen dit. Afgelopen weekend verdween de maagdelijke eerste 0 voorgoed van de teller…:




Verder begon ik aan de volgende klus:




Juist, de bekende kachelkleppen! Het is nog een aardige tour om de boel eruit te krijgen, maar uiteraard gelukt. Dat het geen overbodige luxe was het kleppenschuim te vervangen laat deze foto wel zien:




Vervolgens de halve stad afgezocht naar een stuk fatsoenlijk afzuigkappenschuim en dit gemonteerd met poly-montagekit. De randen iets langer gehouden, zodat de kleppen ook goed afdichten:




Daarna de boel al foeterend weer ingebouwd, want 't komt nog precies om die unit op de juiste plek te krijgen. Ik heb zelfs de voorstoelen eruit gehaald (kon ik gelijk die geleiderails doorsmeren) om m'n lijf in een fatsoenlijke positie te kunnen manoeuvreren. De kachelmotor ook gelijk schoongemaakt en gesmeerd. Nieuwe weerstand ga ik nog regelen; voor nu redden we ons met alleen stand 3.

Ik zit er in ieder geval weer netjes (en warm) bij!:


Reply With Quote