View Single Post
  #201  
Old 18-11-2013, 23:13
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Weer een kleine update van mijn kant.

In mijn vorige bericht melde ik al dat ik een G60 wil gaan monteren in mijn Scirocco. Ongeveer twee weken geleden heb ik de 'jongere' broer van de Scirocco aangeschaft, namelijk een '89 Corrado G60. De auto heeft 206k KM gelopen en ziet er op het oog niet slecht uit. De Glader is in 12-2011 gereviseerd door ene Arno. En de achterspoiler werkt nog steeds! Zowel handmatig als op snelheid

Het motorblok lekt wel her en der. Maar dit wordt op zeer korte termijn ook opgelost. De reden hiervoor is dat ik af en toe in het weekend rijd met de Corrado om te kijken wat voor 'vlees' ik in de kuip heb ( en het geluid is gewoon verslavend!ance. Te zijner tijd gaat er een slachtfeest plaatsvinden om alle overige onderdelen te verkopen!






En waar het allemaal om gaat




Aan de Scirocco heb ik opzich nog niets gedaan. De heeft onder andere te maken met het feit dat -moet- wachten totdat ik m'n diploma heb in december. Zodra dat achter de rug is, ga ik zo snel mogelijk aan de carrosserie beginnen. Deze heeft behoorlijk veel aandacht nodig.

Omdat ik nog niet daadwerkelijk bezig ben met het project ben ik naar kleine dingen opzoek gegaan die ik kon doen.

De remmerij aan de voorzijde van m'n Golf heb ik gereviseerd, appeltje eitje.
Tevens een lekkage opgelost in de Corrado. Onder het rubber van de achterklep zit een roestgat. Deze heb ik vakkundig van onderen afgetaped en daar met kit dichtgesmeerd. Daarna toen alles hard was, aan de buitenkant afgetaped.

Tevens toen de Scirocco vandaag even buiten stond, wat foto's rondom gemaakt en een enkele foto van de-aan-te-pakken plekjes
















Extra koeling



Ik hoop zeer snel te kunnen beginnen met de grote werkzaamheden aan de Scirocco. De Golf staat inmiddels al een paar weken op stalling en 's avonds stilzitten kan ik niet

gr
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote