View Single Post
  #22  
Old 17-02-2021, 14:49
steefers's Avatar
steefers steefers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 93
Default

Toen ik de auto kocht in oktober liep hij aardig goed. Na 2 weken begon hij toch wat te bokken en schommelen bij het stationair lopen en een beetje te knallen uit de uitlaat. Ik heb toen alle vacuumslangen en het grote inlaat rubber bovenop de spinnekop vervangen door één zonder scheuren. Hier werd het al beter van maar het was nog steeds niet helemaal lekker. Vooral bij de stoplichten was het bij het wegrijden een terugval van toeren en dan pakte hij weer op. Toen ik de bougies wou controleren, kwam ik erachter dat ze er erg los inzaten. Kon ze zo met de hand los / vast draaien. Toen ik deze goed vast gezet had, was het al een heeeeeel stuk beter. Geen knallen meer uit de uitlaat maar nog wel last van een schommeling in toeren bij stationair lopen.

Ik heb toen de klopsensor vervangen door een nieuwe (oude was echt ver heen) en sindsdien loopt hij eigenlijk weer erg goed stationair. Er zit nog een kleine schommeling in maar heb het vermoeden dat dit door de STK komt (ga deze van het weekend eens schoonmaken van binnen). In mijn speurtocht heb ik het hoekrubber wat aan de gasklep zit (waar de 2 vaccumslangen aan komen) ook vervangen door een paar andere. Ik heb er 3 liggen en met maar 1 hiervan loopt de auto mooi.

Als jij problemen ondervindt met het stationair lopen van je PL, zou ik zeker eens naar dat hoekrubber (bochtje) kijken. Want van de 3 die ik heb is er maar 1 goed lijkt het.
__________________
_______________________________
Golf 2 GTI 16v
VW Transporter T5
Reply With Quote