View Single Post
  #2  
Old 29-07-2012, 07:59
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

het lampje en zoemer is uit, ja nu pas

vanuit de L- vormige printplaat achter de kilometer teller komt een 12 v stroompje naar de twee oliedruk sensoren.
komen deze signalen weer terug krijg je geen olielampje en zoemer op het dashboard
de lage oliedruk sensor zit op de zijkant van de cilinder kop, deze sensor is normaal gesloten (ligt aan massa) en gaat bij het starten van de motor uit ( dus niet meer aan massa), dit is het lampje wat je ziet knipperen wanneer je de auto op contact zet.
de hoge druk sensor zit op het oliefilter huis, en is normaal open en gaat aan de massa wanneer de motor meer dan 2500 toeren maakt en de oliepomp draait en meer dan 2 bar geeft (is normaal tussen 5 en 6 bar, al bij stationair draaien)

mijn lage druk sensor werkte prima, knipperend olielampje gaat uit nadat de motor is gestart, maar na 2500 toeren een knipperend olielampje en zoemer
is dus de hoge druk sensor, deze heb ik toen vervangen, geen effect, dus de oude weer terug geplaatst
Ik had geen 12 v stroompje op de hoge druk sensor (zwart/blauwe draad)
wanneer de motor draait, dit zat hem in de zekeringkast.
nu had ik wel een 12 stroompje op de draad, maar de zoemer/lampje bleef aan.
dus het moet wel in de print plaat zetten achter de kilometer teller
via dit forum een teller gevonden bij erik van een scirocco II
waar dezelfde print in zit.
deze gemonteerd en nog steeds dezelfde storing.
toen het zwart/blauwe draadje rechtstreeks aan de massa gelegd, en de zoemer/lampje ging uit. blijkt de sensor toch ook stuk te zijn, dus toch de nieuwe er in en nu is de storing er eindelijk uit.
erik nog bedankt voor de scirocco teller en het meedenken
en dit is zijn mooie Jetta uit 1981.



groetjes Peter
Reply With Quote