View Single Post
  #386  
Old 06-10-2010, 20:40
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by arnout99cc
Tsja, dat was misschien handiger geweest. Al had ik wel al van stonechip gehoord. Ik denk dat ik toch voor het tectyleren was gegaan want dit was me aangeraden door degene die hem gespoten heeft. Hij is in iedergeval grondig aangepakt en zo kan hij er weer 33 jaar mee!

@golf1fan: Ik heb even gebeld maar ik had via de Saabclub een aanbod wat net wat aantrekkelijker was voor 2 auto's. Dus dat is m geworden.

Hoe gaat zo'n taxatie in zijn werk, is het verstandig foto's te laten zien en bonnen en te poetsen of maakt dat allemaal niet heel veel uit? De afspraak staat voor volgende week vrijdag.


Als hij er bij taxatie zo bij staat als nu op de foto's dan komt daar wel een mooi bedrag uitrollen, maar verwacht ook geen wonderen.
Ze kijken er eens een half uurtje naar, stellen wat vragen en maken wat aantekeningen en foto's
Als je een overzicht hebt met de gemaakte kosten kun je dat laten zien. Daarna gaan ze naar huis en binnen enkele dagen/ weken krijg je een keurig taxatierapport thuis. De waarde die daarin staat is eigenlijk een beetje een optelsom van de gemaakte kosten, want die waarde wil je uiteindelijk verzekeren.

Meestal gebruik je deze taxatierapporten alleen om je wagen voor dat bedrag te verzekeren. Mocht je dan een ongeluk krijgen of hij wordt gestolen, dan krijg je tenminste een fatsoenlijk bedrag uitgekeerd.
Taxatie waarde is geen verkoop waarde want dat is maar net wat de "gek" of "liefhebber" ervoor geeft. Maar volgens mij is dat zowiezo niet de insteek om hem te verkopen.

Ik vind het in ieder geval slim om hem te laten taxeren en straks daarnaar te verzekeren.
Reply With Quote