View Single Post
  #188  
Old 13-04-2021, 11:25
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Verder met het Aliens vs Predator project!

Na een g60 en KR afdekplaat versnellingsbak verzaagd te hebben kwam ik er achter dat het niet ging werken. Vliegwiel blokkeerde op de plaat. Dus zelf maar wat gemaakt.




Nadeel is dat ooit de carterpan eraf moet dat ik de bak moet demonteren. Maar bij een bus valt dat wel mee.




Nieuwe dubbel massa vliegwiel van Sachs



Startmotor gaat op de adapter



Nieuwe koppeling



ABF injector boom pas gemaakt voor G60 (aansturing per injector)



Had nog nieuwe connectoren liggen en pinnetjes



Nieuw injector pakket. Begin even met de EV1 injectoren deze zijn gereinigd en getest op spuitbeeld en opbrengst.






Vorig jaar helemaal uit de states laten overkomen. Een g60 met TPS sensor origineel VW! Deze zat alleen op de corrado G60 met automaat. Super zeldzaam in Europa dus. Gasklep helemaal opnieuw opgebouwd en TPS sensor vervangen met een nieuwe.









Nieuw type koelsensor (ABF zijkant blok) pas gemaakt voor koelhuis G60. Dank aan Alain (Area51).






Minder leuke klus. Koelpakket onder de bus vervangen. Zou de tank niet voor los moeten normaal gezien. Behalve bij mij is de aanvoer buis maar liefst 5 keer gerepareerd is in het verleden en gigantisch dik flexibel stuk op de tank ligt.
Dus tank maar zakken:



Oud vs nieuw (RVS)



2 keer 4 meter kachelslang en nog 1 stuk van een meter 16mm siliconen.



Bak ontluchting (komt een banjo bout in als ventiel)






Jawel en dan is het zover. De bak er niet achter maar ervoor. Ging er heerlijk op en alles loopt mooi vrij.









Volgende keer weer verder
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote