View Single Post
  #33  
Old 02-11-2018, 08:27
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf weten wat hij/zij voor uitlaat onder de auto gaat monteren maar man wat viel het mij tegen toen ik de 3 inch er onder had gebouwd. (1.8T/320pk) Resonantie, trilling, veeeel lawaai en vaak contact met de carrosserie.
Het bekt(e) natuurlijk goed om te zeggen dat je er zo`n dikke pijp onder had maar feitelijk was het compleet nutteloos kwam ik al gauw achter net als hierboven al omschreven.
Uiteindelijk er een kat onder gezet, diverse stukken 2,5 inch gemaakt om het maar enigszins verdraagbaar te krijgen.
Bij alle projecten daarna een uitlaat gemonteerd waarbij de downpipe zo groot mogelijk is en daarna 60 tot 63,5 mm en soms zelfs op het originele uitlaat systeem aangesloten.
En wat schetste mijn verbazing , hiermee zelfs bijna tot geen vermogens verlies. Uitlaatgassen koelen onderweg flink af dus wordt het volume veel kleiner en hierdoor heb je geen megapijp onder de auto nodig.
Rijd nu zelf met 2.5L slagvolume en heb veel meer vermogen dan wat jou streef vermogen is en de uitlaat van 2.5 inch is absoluut geen ristrictie.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote