View Single Post
  #32  
Old 01-11-2018, 21:47
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Post

Hoeveel inch uitlaat heb je nodig voor 1100 pk dan? Is 2,75 keer meer dan mijn vermogen. Met een beetje wiskunde (met behulp van me dochter)kom je dan uit op 4 inch. Is denk niet eens leverbaar. Aan de andere kant blijft de motor maar een 1,8 liter inhoud behouden. Zie niet in dat de hoeveelheid uitlaatgassen die de motor dienen te verlaten ook met factor 2,75 toe zal nemen. Anders zou je met een 50 pk 1.1 motor maar een uitlaat nodig hebben die een doorsnede zou hebben van laten we zeggen een tuinslang.
En dan heb ik het nog niet eens over een bromfiets met 50 cc inhoud met een vermogen van zeg 6 pk. Deze zitten volgens mij rond de 1 inch/2,5 cm minimaal. Ook beetje overkill zou je zeggen maar tegendruk is ook een factor waar je rekening mee moet houden. Een motor met turbo zal vele malen meer druk geven op het uitlaat systeem en dus ook veel meer m3 per uur door de zelfde doorsnede uitlaat systeem persen. Denk dat de mensen met verstand van tunen wel een rekenprogramma/de kennis in huis hebben over wat het beste uitlaat systeem voor je auto is
Reply With Quote