View Single Post
  #14  
Old 31-10-2023, 08:00
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Ik begrijp niet goed hoe de gemiddelde waarden van de boardcomputer werkt.

Als ik naar het gemiddelde verbruik keek, stond er telkens "sinds start". Dat klopte al niet, want als ik naar het werk reed en weer naar huis pakte hij het gemiddelde van die 2 ritten. (Duidelijk merkbaar omdat hij 's ochtends heel laag begint met koude motor, maar 's middags al veel hoger (zuiniger) aangeeft vanwege het gemiddelde van de ochtend).

Sinds zaterdag staat er ineens "Lange tijd". Ik heb vrijdag nog getankt en toen de tripteller gereset, kan dat er iets mee te maken hebben?
Zo ja, is dat nog vreemd want de vorige keer dat ik heb getankt maakte dat voor het gemiddelde verbruik dus niks uit. Toen heb ik ook de tripteller gereset, dat doe ik immers altijd. Heb ik ergens op geduwd ofzo waardoor je deze waardes anders kan laten berekenen/ loggen?

De Tiguan van m'n schoonpa doet overigens nog veel raarder, die reset ook de tripteller op willekeurige momenten etc. Enorm irritant voor iemand als mij
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote