View Single Post
  #393  
Old 08-10-2021, 15:42
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Gisteren een poging gewaagd om de cruise control werkend te krijgen. Af fabriek zat dit er niet op maar iemand had wel de hendel erop gezet. Toen ik hem kocht was het verhaal "je hoeft hem alleen maar te coderen" wat een leugen was natuurlijk.

Dus bij Kufatec een setje gekocht, en begonnen. Het was een aardige klus maar het is me in een dag gelukt en het werkt nog ook!




Het hele proces is eigenlijk vrij simpel, maar je moet o.a. de stekker van de ecu openhalen en dan is het toch wel vrij secuur werk.




Doorvoer in de waterbak, bij de zwarte stekker moeten er een paar toegevoegd worden, Vanaf de stengel. En een aansluiting ervan moet naar de zekeringkast voor een geschakelde plus.










Netjes door de rubber gevoerd zodat hij niet kan gaan lekken

Paar nieuwe pinnen toegevoegd op de ecu, wat een gefrot is dat😂 mijn geduld werd even goed getest.







Binnenkort eens kijken of ik dat gedoe met de spiegelverwarming uitgevogeld krijg, want daar loop ik ook al jaren mee te kloten. Het schijnt dat sommige S3's het niet hadden en dan loop de kabelboom er wel in de deur maar vanaf de A stijl stopt het. Dus ik ben benieuwd
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote