View Single Post
  #38  
Old 19-10-2020, 12:26
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Pingelen zal niet gebeuren omdat je een klopsensor hebt, de ontsteking wordt verlaat als er klop optreedt.

Die compressiewaardes zijn erg hoog. Af fabriek horen ze 13 bar te hebben. Het zou straf zijn als jouw meter er 5 bar naast zit, dus waarschijnlijk is het een combinatie van meetfout en werk aan de motor. Al weet je dat niet tot je hem uit elkaar haalt. Ik heb wel eens gehoord van mensen die een dunnere koppakking steken om de compressie omhoog te brengen.


En zou dat regelen van de ontsteking niet zijn wat je ziet? of gaat dat veel minder variabel? hoe weet ik zeker dat de klopsensor functie goed werkt?

16 bar is idd geen meetfout. Het kan 15 of 17 zijn, maar niet 13. Ik mag dan voorzichtig concluderen dat de afdichting ok is (kleppen en zuigerringen)?
Kan ik buitenaf niet de hoogte van de kop meten en vergelijken met af-fabriek of gaat het om 0.1 mms? ik heb zelf ooit wel eens de koppakking vervangen, door en originele. Misschien dat er wel een dikkere in zat na een eerdere bewerking. Ik kan zoeken of ik de oude nog heb, weinig kans, hoewel ik nooit iets weggooi.

Hoofdvraag is dan wel: is het logisch dat zon blok matig gaat lopen als je een compressie hebt van 3 bar hoger dan origineel?
Reply With Quote