View Single Post
  #34  
Old 18-10-2020, 20:42
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Vanavond weer verder met oorzaak zoeken...

De gereviseerde dizzy heeft mooi weinig speling, maar het gaf geen beter resultaat. Het merkteken zwabbert nog steeds heen en weer en er zit nog en tendens in de motor. Ook draait hij vrij rauw voor mijn gevoel, maar ik weet natuurlijk niet hoe het moet klinken.

Daarna de oude bougies eruit gedraaid:



Allemaal hetzelfde beeld, ze mogen wel eens vervangen worden, maar nou niet super gaat of tekenend voor een bepaalde klacht / oorzaak, toch?

Nu alles eruit was heb ik een compressie test uitgevoerd.
De eerste ronde: 16.5 | 14.0 | 15.7 | 16.0
Beduidend slechtere 2e cilinder, dus heb ik het hele rijtje herhaald...
De tweede ronden: 16.0 | 15.5 | 16.0 | 16.0
Mogelijk heeft hij de eerste keer niet goed gezeten, want er is nu weinig verschil tussen de cilinders. Wel vind ik de waarde van 16.0 erg hoog... kan dat niet al gewoon een oorzaak zijn? maar waarom? is dit dan een teken dat er iets aan het blok gedaan is? gaat hij bij dit soort waardes niet enorm pingelen? en is dat wat ik merk?

Ik heb echt even wat hulp / tips nodig, want ik kom er niet echt uit en kan niet goed bedenken wat nu een goede volgende stap is...

Iemand in de buurt met verstand van zaken die eens wil meekijken/luisteren? of een PL die wel goed loopt die ik eens kan horen/ervaren?

@Carel Ha, dank voor de tip, dat kan ik ook nog eens checken...
Reply With Quote