View Single Post
  #1  
Old 24-05-2023, 18:43
CorradoMan CorradoMan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2023
Posts: 14
Default Corrado ATE Mk2 ABS, achter geen remmen

Goeiedag,

Sinds kort de eigenaar van een Corrado VR6 . Ik ben hem rustig aan het opknappen en loop op dit moment tegen wat problemen aan rondom de ABS pomp. Ik heb namelijk geen remmen/remdruk achter.

Nu begreep ik dat, gek genoeg, bij dit systeem (ATE Mk2 ABS) de remmen achter geregeld worden door druk op te bouwen met de ABS Pomp. In het Dashboard branden bij mij zowel het handremlampje als het ABS lampje tegelijkertijd. Wat volgensmij inhoudt dat er geen druk kan worden opgebouwd en misschien het zwarte bolletje (Accumulator) vervangen moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee dat dit daadwerkelijk het probleem oplost?

Wat ik tot nu toe heb vervangen:
- Remleiding van pomp naar achteren toe vervangen
- Remkrachtverdeler vervangen (bij de achteras)
- Remleidingen achter vervangen
- 2 Relais van de ABS vervangen
- ABS ECU vervangen (geen verschil)

Wat ik heb gecheckt:
- Alles naar achteren toe qua remleiding is dus nieuw, er loopt uit de 2 nippels bij de remmen traag remvloeistof uit als ik ze open.
- Ik las dat ik met contact aan en zachtjes het pedaal ingetrapt de remmen achter zou moeten kunnen ontluchten en dat de vloeistof er snel uit loopt, dit is niet het geval, want de vloeistof komt er nog steeds traag uit.
- Ik hoor de pomp duidelijk lopen, maar deze blijft maar lopen en lopen (wat me doet vermoeden dat er geen druk wordt opgebouwd in het zwarte bolletje (Accumulator) (ik zet hem na 1-2 min uit, om te voorkomen dat de pomp doorbrandt)
- Ik heb ook de goudkleurige hoge druk schakelaar eens vervangen, maar deze maakte geen verschil qua werking van het systeem.
- Ik heb een reserve bolletje (accumulator) op de pomp gezet, maar ook geen verschil. Ik begreep dat de levensduur van deze niet lang is (max 10 jaar?) En ik ga er vanuit dat beide bolletjes die ik heb oud zijn.

Mijn gevoel zegt dat het bolletje (accumulator) misschien de boosdoener is, maar voor ik een vervanger hier voor bestel ben ik benieuwd of mensen hier misschien eenzelfde issue hiermee hebben opgelost? en hiermee ze weer remdruk naar achteren hebben en het abs lampje + handremlampje hier mee uit hebben zien gaan?

Uitgebreid verhaal, maar ik dacht ik zet het er maar zo duidelijk mogelijk neer

CorradoMan
Reply With Quote