View Single Post
  #377  
Old 16-05-2023, 11:33
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Nou, de versnellingsbak zit er op en het ging nog verbazend gemakkelijk.
We hadden de bak met het diff omhoog op de baksteun (hydraulisch) gezet. Zo omhoog gepompt tot in de auto en toen het diff naar beneden gedraaid. De flens zat ook bijna uit zichzelf al achter het vliegwiel, dus ik was erg blij. Wel had ik de alu baksteun gemonteerd, ik had gelezen dat dat kon en je daar ook goede grip aan had. Maar dat ding komt gewoon tegen de langsdrager dus die moest er nog snel even af.
Ook het plaatsen van de prise as in de koppeling ging na slechts een paar pogingen. Nu had ik uit voorzorg wel de pin die de koppelingshevel bedient terug getrokken en geblokkeerd met een ingesneden kartonnetje. Hierdoor bleef de hevel en het druklager "terug" staan zodat je niet tegen de vingers van de drukgroep in hoeft te duwen. Ook zit overal een klein beetje vet op, wat beter glijd natuurlijk.

Nadat de bak op de motor bevestigd was konden de steunen weer gemonteerd worden. En guess what; waar ik van de winter de motor met erg veel moeite gemonteerd kreeg door de voorste dwarsbalk naar links te duwen, kreeg ik nu de schroef van de voorste motor steun er niet in omdat het gat aan de rechterzijde zat ???? Ook de achterste steun moest met de koevoet even naar voren geforceerd worden. 1:1 past het nog steeds niet.
Nu nog even de noodzakelijke dingen afmonteren en kijken of het geluid er dan nog steeds is.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote