View Single Post
  #370  
Old 08-05-2023, 08:38
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Hoe oud de koppelingsset is weet ik niet. Ik heb hem 2e hands gekocht (van een betrouwbaar iemand naar mijn inzicht), scheelde aanzienlijk tov een nieuwe en hij zag er nog goed uit. De hotspots zijn nieuw, alles was schoon toen ik het monteerde. Kan misschien komen van het op de kar rijden. Het aangrijpen van de koppeling zit echt in een heel kort stukje van de slag.
Als het hart van de koppelingsplaat tegen die bus komt, dan heeft die bus daar geen zichtbare schade van ondervonden.


Dan zal dat het probleem niet zijn, anders had die bus echt wel een scherp glimmend randje gehad.

Quote:
Originally Posted by daNpy
De foto's laten het uiteinde van de vingers niet goed zien, maar volgens mij is er geen schade, alleen het glimmen van het contact oppervlak. Ik zal het vanavond nogmaals controleren voor de zekerheid!


Als ze alleen glimmen dan is er inderdaad niks aan de hand!

Ik weet dat het heel lastig controleren is, maar komt de koppeling wel helemaal vrij? Heb destijds met zo'n versterkte koppelingshevel in mijn 02A gehad, welke dus naar binnen was getrokken door het laswerk eraan. Die drukte het druklager dus continu heeeel licht tegen de drukgroep, waardoor dat lager dus 24/7 meedraait. Dan kan deze warm worden en lawaai gaan maken.
Reply With Quote