View Single Post
  #1  
Old 17-05-2013, 09:36
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default Spucknapf stuur met kuren??

Heb jij ook een spucknapf stuur waarvan de dop er steeds afspringt, alle pinnetjes zijn afgebroken of de claxon steeds blijft hangen?

Ik kan ze voor je maken! Van de reparatie werkzaamheden staat hieronder een gedetailleerde beschrijving van hoe ik hem zal repareren.

Voor 40E kun je mij je claxondop toesturen, en krijg je hem volledig hersteld weer terug. Dus met 4 nieuwe pinnetjes (ookal is er wellicht maar 1 stuk, zal ik de rest preventief vervangen, tenzij je natuurlijk liever hebt dat ik de originele laat zitten), eventuele ontbrekende veertjes worden weer aangevuld en mocht de contactstrip beschadigd zijn of in zijn geheel ontbreken, wordt ook deze gerepareerd.

Dit is dus een voorbeeld van een stuur dat ik had liggen.

Zo begon ik:



Eerst werdt de contactstrip nagemaakt uit een plaat koper. De serie verhogingen die als contactpunten dienen worden er ook opgesoldeerd. Hiervoor zijn messing sprijkerkopjes gebruikt. (De onderste is het origineel dat als mal heeft gediend, de bovenste is door mij gemaakt):


En hier zit de strip er weer terug op:



En dan komt het belangrijkste, de pinnetjes (in dit geval maar één). Hier is hij eruit verwijderd en heb is met een speciale boor het oppervlak perfect recht gemaakt zodat het het nieuwe pinntje goed zal dragen. Het pinnetje wordt vast gelijmd en daarbovenop nog eens bevestigd met een klein schroefje dat wordt verzonken in het kunststof (zodat je er niks van ziet wanneer de rubber hoes er terug overheen steekt):



Dan zit het pinnetje er weer op:



En de complete dop weer helemaal in orde:



Netjes aan te sluiten:



Niks aan te zien:







Het stuur zit dus weer in elkaar en werkt perfect. Er is niks aan te zien, niks aan te merken. Totdat je de dop eraf neemt allicht, dan zie je dat er een wit pinnetje tussen zit:

Contact kan via pb, mail (gewoon via vf) of telefoon: nul zes-43453571.

MVG,
Rik
Reply With Quote