View Single Post
  #11  
Old 18-08-2006, 07:54
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Ik rij al jaren op lpg in diverse VW´s....
Probleemloos en veel goedkoper dan met diesel...
Momenteel met een Golf 3 variant van ´98 LPG G3, hiervoor een Passat van ´93 die ik verkocht heb met 450.000 km...en die rijd ook nog steeds, is bij mij in onderhoud.
Gewoon met de org. motor, geen problemen en geen vermogensverlies of olieverbruik.
Wat wel waar is is dat je ergens rond de 200.000 km de kop zult moeten laten reviseren.
Momenteel heb ik ook een paar Golfjes in onderhoud die echt zeer extreem opgevoerd zijn en dat lekker met LPI.....dat is de toekomst.
Met LPI kan je heel ver gaan met de compressieverhouding zonder problemen te hebben met detonatie.
G60 doet het ook erg goed op lpg....
Ik betaal voor mijn Golf Variant op LPG G3 45 euro wegenbelasting per maand, mijn vrouw met haar Golf 3 26 euro......1 keer tanken en je bent eral...


LPG heeft een octaangetal van 110 heb ik vernomen, dat zou inderdaad geweldig zijn voor de klopvastheid <> compressie.

Maar om vermogen is het mij niet te doen. Ik ben blij enkele ervaringen te horen. Ik zit er eigenlijk aan te denken een Passat uit '96 of '97 te kopen op LPG. De 16v is momenteel niet zo betrouwbaar meer, en ik moet 2500 km per maand rijden. Daarnaast is de extra hoeveelheid luxe bij een goed uitgeruste Passat een doorslaggevend punt.

Zou ik misschien ook bij Bolku terecht kunnen?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote