View Single Post
  #187  
Old 07-08-2013, 12:19
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Iets langer dan een week, maar alsnog een update.

Enkele weken geleden heb ik mijn kofferruimte netjes gemaakt zoals op bovenstaande foto's is te zien. Dit alles met een reden.





Ik heb namelijk bij air ride laten monteren. De gehele set komt bij Airforce Airride vandaan. Ook de inbouw is door Jeroen verzorgd, en is ook netjes gebeurd.




De regelkast en compressor zijn, zoals te zien is, in de ruimte van het reservewiel gekomen. En de tank in de kofferruimte. Zodat de kofferruimte nog bruikbaar is.

Tevens heb ik 1 analoge PSI meter met dubbele naald. Deze zit weggewerkt in de middenconsole. Alleen nog de chrome rand van de teller zwart maken zodat hij matched met de rest. Hier komen nog foto's van.

Hier wat foto's van de auto an sich







Maar toen Jeroen klaar was met het monteren van de set, kwamen we er achter dat de auto aan de bestuurderskant niet ver genoeg kan zakken. Vorig jaar heb ik rechts al laten notchen omdat ik op schroefset niet laag genoeg ging en nu dus ook de andere kant. Dit heb ik wederom bij Peter Notch laten doen.

Nu kan ik bijna tot op de grond zakken, alleen nog de spatbord randen vóór omvouwen en achter nog iets verder.

Het airride systeem bevalt me tot nu toe erg goed, alleen wanneer ik ga rijden moet ik hoger rijden dan dat ik deed op schroefset. Dit heeft te maken dat ik maar gebruik maak van 4 kleppen. Wanneer ik 8 kleppen steek zou overhellen ook een stuk minder zijn. Dit komt namelijk dat wanneer ik nu door een bocht ga, de auto op druk op een balg uitoefent en zodoende de lucht in de balg aan de andere kant perst. En met 8 kleppen heb je dus 4 afgesloten circuits. Misschien kijken of hier nog wat aan te doen is.


Tevens een kleine update over de Scirocco.




Hij loopt weer. We hadden de bougies en sproeiers doorgeblazen en de luchtfilter wat doorgeblazen. Toen een opgeladen accu erin en hij startte! En hij schakelde / reed ook nog eens!

Alleen blijft de auto niet stationair lopen, maar hier komen we te zijner tijd wel op..



Ook ben ik opzoek naar een plaatje die op de plek van de radio gemonteerd kan worden in mijn Golf. Iemand die dit heeft, heeft gemaakt of weet te liggen.. Ik hoor het graag!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote