View Single Post
  #1  
Old 27-11-2020, 14:32
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default PU rubbers dilemma

Ik woon in België, waar voordien oldtimers enkel gekeurd moesten worden bij inverkeerstelling. Dat is nu veranderd en retro-actief worden alle oldtimers opgeroepen voor een keuring. Zo ook bij mijn Golf 2.

Nu is de ophanging niet meer zo fris, en ik denk dat ze hier en daar wel rubbers zullen vinden met teveel speling op. Het is een 16V, ik wil graag ook gewoon het onderstel terug strak hebben om meer plezier uit de auto te halen. Ik wil dus graag PU rubbers steken, ook voor gemak van montage.

Nu is het probleem dat in België niet alleen gekeurd wordt op veiligheid, maar ook op origineel zijn van de auto. Ik wil er dus geen fel gekleurde rubbers onder steken want dan is de kans groot dat ze mij afkeuren. Nu zag ik op de site van Powerflex dat ze ook een Heritage lijn hebben, PU rubbers met donker grijze kleur zodat ze lijken op de originele rubbers.

Wie heeft ervaring met de Powerflex Heritage rubbers? Is de kleur inderdaad dezelfde als originele rubbers? Hoe opvallend is het dat je PU rubbers hebt steken eens geïnstalleerd?

Zijn er toevallig Belgen op het forum die ervaring hebben met deze rubbers en de auto keuren daarna?

Alvast bedankt iedereen!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote