View Single Post
  #455  
Old 04-08-2020, 21:34
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Zou ff niets doen aan de Golf want ben nogal veel aan het uitzoeken en regelen voor de G60 ombouw in de T3 voor aankomende winter. De G60 is niet zo ingewikkeld (die staat zelfs al een tijdje klaar) maar ga daar naar een andere bak met kabel schakeling met weer een stukje geleend 911 techniek. Daar zal ik een update over doen binnenkort doen in mijn T3 topic.

De Golf is ondertussen naar de spuiter geweest voor wat puntjes. Kras weg uit motorkap en stukje instapschade dorpel. Zelfs een oude krikschade die ik 22 jaar geleden gemaakt heb is opgelost. Verder wat deukjes van fietsen (Ook daar ontkom je niet altijd aan).

De dorpel lijst kwam er wel af maar niet zonder gevecht. Dus maar een nieuwe besteld, gelukkig ook nog wat rode dopjes liggen van 15 jaar geleden.







Kleine koelvloeistof lekkage opgelost (o-ring) bovenste koelmondje. Olie maar gewisseld en nieuwe filter. Verder even lekker de motorruimte opgefrist met de stoomreiniger.



Auto gewaxed en alle bumpers, wielranden, kunststof en rubbers lekker terug zwart gemaakt met smartgel.



Flink wat jaren geleden is een cabrio vloerbedekking erin gezet. Deze was toen goed te verkrijgen maar dit pas niet helemaal lekker in een dichte golf 1, i.v.m. de ontbrekende vloer verstevigingen. Daarvoor had ik een hoogpolig tapijt after-market maar de kwaliteit was echt om te huilen..

Zeer lastig om nog een hoogpolig tapijt te vinden origineel van een nette kwaliteit. Gelukkig had vriend Bernard nog 1 op zijn zolder liggen. Was voor zichzelf maar gunde het mij, super blij mee!

Denk dat er niet gelogen 10 kilo zand uit kwam van jaren liggen maar verder in mooie conditie.
Na 30 jaar uitkloppen en stofzuigen de hoge druk erop gezet. Lekker in de black velvet wasmiddel.



lekker drogen;



Onder cabrio en boven dicht;



terug opbouwen;






Nieuwe dorpellijsten (punt gaaf )



Ook nog een nieuwe originele deurstopper geplaats. Deur blijft nu weer openstaan op eigen kracht en nieuwe clipjes voor de deurkaarten.






Stoeltjes er terug in;









Ff goed zo. Er zitten nog wat verbeteringen in mijn hoofd maar even rustig aan en anders heb ik ook niets meer om naar uit te kijken.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote