View Single Post
  #1  
Old 04-03-2009, 21:37
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default Oudelut's Passat 33 GLD

Een tijdje geleden via Marktplaats de sprong in het diepe genomen en een Passat Variant B1 GLD (nĂ¡ face-lift dus) gekocht.
Onlangs de auto laten ophalen en naar een loods in Rotterdam gebracht.

Voila de auto toen ik 'm voor het eerst in levenden lijve mocht aanschouwen:










Afgelopen vrijdag was het dan tijd om het grootste probleem van de auto aan te pakken: de rechterdorpel was te slecht om nog door de APK te komen.
Bij nader onderzoek bleek de buitendorpel al meerdere keren gelast te zijn geweest. Bij het afpellen (letterlijk!) van het eerste stuk van de dorpel kwamen Duitse kranten uit 2002 tevoorschijn, uiteraard volledig volgezogen met water...
(Daardoor?) was ook de binnendorpel aangetast, zij het maar voor de helft...

Omdat ik uit vooronderzoek op internet (o.a. hier) had gezien dat de A-stijl een erg zwakke plek is, en mogelijk ook een oorzaak kan zijn voor slechte vloerdelen of dorpelcorrosie ook het spatbord/voorscherm eraf, en inderdaad: de A-stijl was deels weg(gevroten). De rest van de wielkast en de vloerplaten zagen er echter nog verrassend netjes uit...

Inmiddels heb ik gelukkig via een Duits Audi-80-forum 2 originele nieuwe dorpels mijn kant op weten te halen.



Daarna vrolijk begonnen met het uitslijpen van slecht plaatwerk uit de dorpel en de A-stijl. Om daarna het eerste restauratie-werk te beginnen met het lasapparaat in de hand.




Aanstaande vrijdag ga ik weer verder...
Reply With Quote