View Single Post
  #2663  
Old 21-11-2020, 00:04
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Vandaag was het weer tijd voor een trackday op Zandvoort! Nog eentje toe voor dit jaar.
De auto opgeladen en wel, nog even gewerkt en om 12:00 op naar Zandvoort.




Het was vrij fris, net een graad of 10, goed voor t vermogen maar slecht voor de grip ivm bandentemperatuur.
Eenmaal bij de vooropstelling dacht de go-pro batterij fuck it ik ben leeg, terwijl ik m er toch echt vol in had gestopt.
Gelukkig reed mijn neef mee en heeft die nog wat met zijn telefoon gefilmt.
De eerste 2 rondjes had ik vrij weinig grip, maar het derde rondje werden de banden al lekker warm en kwam de grip ook. Dat bleek ook wel want ik had meteen een 2:04.04 gereden.

Het vierde rondje probeerde ik een andere lijn in de hugenholtz kombocht, de zogenaamde "Porschelijn", geleerd van Forumle 1 tv en dat leek te helpen want ik kwam vergeleken met het vorige rondje 10km/h sneller het scheivlak op.
Dat had echter wel zijn gevolgen bij het insturen naar links het scheivlak op.. hogere snelheid, achterbanden denk ik nog niet compleet op temperatuur en iets te vroeg ingestuurd..
De achterkant begon te glijden met 170km/h op de klok..



Die hield ik opzich nog wel, alleen zat ik toen zover links op de baan, op de vuile lijn dus weinig grip, en gleed ik nét met de linkerachterband op het gras. Gevolg, achterkant kwam nu de andere kant om, ging achteruit met de rechterhoek de vangrail in en tikte ook de voorkant nog even aan..
Het resultaat:












Door de klap op de voorband is blijkbaar mijn rechtervoorkant tegen de draagarm gekomen en heeft hier ook de velg beschadigd. Ik zal mijn stuurstangen ook even checken..







Je komt zo wel nog eens ergens..



Vangrail is niet goedkoop, maar wist niet dat beton zo duur kon zijn!



Al met al denk ik dat ik er nog goed vanaf ben gekomen! Ik ben zelf nog helemaal heel en de bijrijder ook. De golf heeft schade maar is goed te repareren. Houdt je van de straat deze winter zullen we maar zeggen
Reply With Quote