View Single Post
  #95  
Old 06-02-2022, 17:49
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Vooralsnog alle 3 de problemen opgelost (en weer een nieuwe gevonden).

Het rare gedoe met het starten is opgelost. Ik had die aansluiting "50" van de startmotor op Wit-C13 gezet, tenminste ik dacht dat ie daar hoorde.... maar dan bekrachtig je de startmotor continue oid, er gebeurt iets raars. Want als je het contact (de motor) uitzet, gaat de startmotor weer draaien...
Heb de startmotor een paar goeie klappen verkocht omdat ik dacht dat ie vast zat, maar dat was de bakrachtiging. Door de klappen kwamen er vonken uit en dat klopt dus niet... Dus toen zonder die draad geprobeerd en toen ging het goed. De hele nacht heeft de accu aan de lader gehangen dus hij gaat nu goed rond!

En die draad 50 van de startmotor heb ik verbonden met de DIS bobine én G03. Dat kan wel, geeft geen kortlsuiting of narigheid (gaat geen stroom lopen - heb het gemeten) én de DIS bobine heeft tijdens het starten genoeg spanning dus hij slaat meteen aan (eindelijk! )

De dynamo had ik gisteren nog zo hard mogelijk aangeduwd om de V-snaar te spannen. Vandaag bij lopende motor met een stuk hout geprobeerd de poelie te remmen maar dat ging dus niet
Wel in de gaten houden, anders komt er een elektrische pomp op. Wellicht verwijder ik dan de schoepen en het asje van de huidige pomp ook meteen.
Bij het uitvoeren van deze "test" leunde ik op de retour van de brandstof en daar nevelde dus onder druk de brandstof uit... slangenklem kan helemaal niet strak genoeg. Dus die moet ik nog even vernieuwen, want hij kan simpelweg niet strakker.

Wel leip als je dat tijdens het rijden hebt.... blij dat ik er nu achter ben gekomen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote