View Single Post
  #132  
Old 16-11-2021, 09:55
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

@The Skinnmeister: Bedankt!

Aangezien mijn parafaan slecht is en vervangen moet worden moest ik het dashboard ook demonteren. Dit dashboard was helaas ook in slechte staat. Zaten scheuren in wat denk ik is gebeurd door de zon wat door de voorruit op het dashboard 'brand'. Volgens mij wel een veel voorkomend probleem bij de oudere dashboards.

De voorruit is hier al verwijderd en helaas kwam er weinig goeds aan het licht... Hier zie je ook het gebarsten dashboard.




Hier lijkt het of het dashboard een beetje doorhangt maar weet niet of dat origineel is?




Tellerclose up. Dit is nog in goede staat. Teller staat nu op ongeveer 145.000 km.




Dash eruit:




Hier een aantal foto's van het lege dashboard met de scheuren erin:




Ik heb de zilveren sierlijsten omgezet omdat deze van de originele dashboard beter waren als van de vervangende. Ook heb ik de ventilatieroosters omgezet omdat deze bij de originele defect waren. Zo heb ik van 2 dashboards 1 goede gemaakt.










Aan de binnenkant stond nog een mooie stempel gedrukt wat weer extra bevestigd dat dit een originele 1974er golf is.




Dit jaartal stempel stond overigens ook aan de binnenkant van de deurkaarten bij de achterbank. Deze heb ik ook verwijderd omdat de golf nu ook compleet van binnen wordt gespoten.







De bedrading was vrij goed en was bijna niet in geknipt. Er was alleen een beunhaas aansluiting gemaakt voor de radio. Dit heb ik inmiddels verwijderd en is nu weer origineel. Plan is nog om alle lampjes te vervangen omdat ik nu toch alles los heb liggen. Ik moet deze lampjes alleen nog bestellen.




Inmiddels heb ik het dashboard weer in elkaar zitten en het ligt nu klaar om weer gemonteerd te worden.




Ook heb dashboard slot is overgezet zodat ik het kan openen en sluiten met de originele sleutel.




Zo, weer een vinkje op de lange to-do-list.
Reply With Quote