View Single Post
  #10  
Old 12-03-2021, 12:25
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 388
Default

Quote:
Originally Posted by 86C
Nog een vraag over dit onderwerp.
Ik heb gemerkt dat je de voor-schokdempers in totaal 2x volledig rond (2x 360gr) kan draaien om de hardheid in te stellen van 'slap' naar stug.
Ik heb gekozen voor een instelling van 1x volledig rond (1x 360gr). De demping staat dus ongeveer op standje 'medium'

Bij de achterdempers kan je de hardheid tot 2,5x rond draaien van 'slap' naar stug. (2x 360gr + 180gr). Hier heb ik gekozen voor de instelling 1x volledig rond (1x 360gr), gerekend vanuit de 'slapste' instelling. Deze staan dus iets zachter dan de voorzijde.

Mijn gedachte is dat de voorzijde van de auto wat zwaarder is en daarom een iets stuggere instelling/demping kan hebben dan de relatief lichte achterkant. Is mijn gedachtegang goed? Ik stel de dempers liever nu goed in, dan dat ik er na montage achter kom dat ik beter iets stugger of slapper had kunnen instellen.


De originele setting van zowel voor- als achterdempers is al specifiek voor de auto bedacht (verfijnder én sportiever dan origineel), het is niet nodig om daar zelf nog aan te pionieren. Als je al wil verstellen, dan voor en achter liefst ongeveer gelijk.
Reply With Quote